FOUT: Ik kan geen mails versturen ?!?

Het kan zijn dat je de versturende mailserver niet goed hebt opgegeven.
Deze instellingen staan onder SMTP server

FOUT: Ontvanger kan niet antwoorden op op een email die ik verzend OF Mensen die naar mij mailen krijgen fout berichten als ze op mijn email antwoorden.

Vermoedelijk zit er een fout in je email programma of email app een instelling fout ofzo.
Alvorens iets opnieuw in te stellen kan je best je email account testen.

Wat heb je nodig voor de test:

  • Een mail account waar je nog nooit mee mailde naar het adres dat een fout geeft. (we noemen dit adres in de tekst adres X)
  • De aanmeld gegevens van de mail die een fout geeft. (we noemen dit adres in de tekst adres F)
    KPN, Belgacom, Telenet, Iris, Ziggo, ZeelandNet ze hebben allemaal een webmail.
  • Een 2de computer wanneer je het email programma niet kan afsluiten. (incredimail kan je bijvoorbeeld niet sluiten)

De test:

A) Het testen van de algemene werking:

  1. Open de webmail van adres F  (F = het email account dat fouten doorstuurd)
  2. Stuur een email naar adres X  (X = het adres dat nog nooit met F heeft gemaild)
  3. Meld je aan bij adres X, antwoordt op het mailtje dat je stuurde.
  4. Kijk op er ergens foutmeldingen toekomen, indien wel dan zit de fout bij je email provider (=email leverancier) en niet in je email programma.

B) Het testen van het email programma / email app

  1. Open Het email programma van adres F
  2. Stuur opnieuw een email naar adres X
  3. Meld je aan bij adres X + antwoordt op het mailtje dat je stuurde.
  4. Indien er nu ergens foutmeldingen toekomen zit er een instelling fout in je email programma.

Wanneer adres X een fout krijgt, dan zit er iets fout met de antwoord adres / ontvangst adres.
Vaak mag je dat vak leeg laten in je email programma.
Het kan ook helpen hier het correcte adres in te stoppen

Door Bloom