1.Welkom in de wereld van pokemon.
Klik op A bij alles wat Prof. Araragi zegt. Op een bepaald moment zal ze je vragen te kiezen tussen Jongen of Meisje. Allemaal nog best wel straighforward. Daarna je naam invullen. Hierna zul je in het kort uitgelegd krijgen dat jij samen met twee vrienden al sinds jongs af aan samen speelde en vervolgens wordt je de wereld van Unova ingezonden!
2. Het Cadeau
Je ziet Prof. Araragi je huis in lopen, en daarna weer uit. Vervolgens ben jij boven in je kamer, samen met je twee vrienden. Prof. Araragi heeft een pakje achtergelaten. Open het pakje, en je zult merken dat daar de starters in zitten. Kies je starter, de andere twee zullen de andere twee pokemon kiezen.
Vervolgens moet je tegen beide personen vechten, wat bepaalde resultaten heeft voor je kamer :P.
3. Bedank Prof Araragi
Ga naar beneden en buiten, en dan naar het huis van Bianca.(Huis linksonderin) Haar vader vindt het eigenlijk niet goed dat ze op reis gaat. Bianca gaat wel weg.
Ga nu naar het lab van Prof Araragi.
Hier zul je je Pokedex krijgen.
4. Met z’n drieën op naar Route 1
loop naar rechtsboven. Na wederom een cutschene zal je naar boven kunnen lopen door Route 1. Op een bepaald moment zal Prof. Araragi je laten zien hoe je een pokemon moet vangen. Loop daarna verder naar boven.
5. Je eerste volgende plaats:
In deze stad is niet zo veel te doen. Ga in ieder geval even naar het Pokecenter om je pokemon te healen.
Op het moment dat je daar weer uit komt, zal er een cutscene omtrent Team Plasma gebeuren.
Hierna vindt er nog een gevecht tegen N plaats.
Hierna is het tijd om verder naar Route 2 te gaan.
6. Route 2
EINDELIJK. Je moeder geeft je je Running Shoes. Yippieh!
Loop Route 2 gewoon naar boven. Je zult hier de eerste normale trainers tegenkomen.
Pokemon op Route 2
(Mogelijk Incompleet)
Hondpokemon
Katpokemon
Ratpokemon
7.De tweede Stad
Wow. Deze stad is een stuk groter! Er is zelfs een Gym
Voordat je hier in kunt, moet je eerst een van Cherenen verslaan die in de Trainer School zit.
De gym zelf:
Om verder te gaan moet je steeds op het vakje gaan staan van het type dat super effective is tegen het type dat op het gordijn staat.
De leider heeft als pokémon een Hondpokemon en één van de drie Elementaire Apen, en wel die die super-effective is tegen jouw starter(Vuur als je Grasstarter hebt, Water als je Vuurstarter hebt, Gras als je waterstarter hebt)
8. The Abadoned Lot of Dreams
Oeh. Je kunt Cut gebruiken. Ga naar rechts van de stad.
Versla de paar trainers die er staan.
Aan de rechterkant van de ingang naar het ingestorte gebouw staat iemand die je één van de elementaire apen zal geven(op lv.10).
Gebruik Cut op het boompje voor de ingang.
Belle komt er aan, en jullie lopen verder.
Jullie zien Munna
Team Plasma wil Munna meenemen, ziet jullie, en je moet tegen Team Plasma vechten.
Ervan uitgegaan dat je wint, komt er ineens een persoon achter je opduiken: Een goeie vriendin van Prof. Araragi. Die is zo onder de indruk van wat je deed, dat ze je, terug in haar lab, de C-Gear geeft. Woei.
9.Op weg in Route 3
Er is hier een peuterspeelzaal, en daar binnenin is een vrouw die je pokemon kan healen. Ook is er een glijbaan waar je overheen kunt lopen =3. Oh, enne de Daycare, voor het geval je het wilde weten.
Loop naar Links, versla een paar trainers, en je zult een van Cherenen tegenkomen. Vecht met hem. Daarna rent Team Plasma langs. Belle komt er aan, en jij en de andere jeugdvriend moeten achter Team Plasma aan, een grot in. Versla Team Plamsa daar :P.
Vervolgens kun je naar beneden. Belle geeft je ook nog een of ander cadeautje(ben het precieze item vergeten)
Hier zul je ook een andere kleur gras zien: In dit donkerdere gras komen Wild Double Battles voor, waar je dus met twee wilde pokemon tegelijk vecht.
Volg de route verder. Je komt in de volgende stad.
10. Stad 3.
In deze stad is niet superveel te beleven, er is een spoorlijn maar geen trein.(tenminste, voor zover ik het op dit moment weet). De spoorlijn wordt aan één kant nog verder gebouwd, op de route links van de stad.
In deze stad is wel een Museum te vinden. Dit is belangrijk want in dit museum is ook de gym van de stad gevestigd.
De Gym:
De gym is gespecialiseerd in het type Normal.
De gym zelf ziet er uit als een soort Bibliotheek. Er zijn verschillende opstapjes met boeken erboven. Praat met beide meisjes die op twee van de opstapjes staan. Op de één of andere manier moet je die meisjes zo ver krijgen dat ze van de opstapjes af stappen. Hoe dit precies werkt weet ik niet, ik denk min of meer op de Switch manier als in de oude Kanto electric Gym.
In ieder geval, probeer dus gewoon een paar keer om te praten tegen alle boeken en beide meisjes. Nadat je beide meisjes verslagen hebt, zal er, wonder boven wonder, een geheime doorgang openen naar beneden.
Hier beneden is de Gymleader te vinden.
11.Nadat je de Gymleader verslagen hebt…
Gebeuren er rare dingen! Er komt iemand naar beneden, en het blijkt dat Team Plasma weer iets van plan is. Je zult het zelf wel merken. Volg in ieder geval de gymleader naar buiten. Hier zul je je jeugdvrienden weer tegenkomen. Daarna moet je Team Plasma achterna zitten in het bos aan de linkerkant van de stad. Er zijn omgevallen boomstammen waar je doorheen moet lopen, en naast Team Plasma Grunts ook heel irritante Rangers die bij het minste of geringste vinden dat ze je aan moeten vallen.
Vecht je weg door tot aan de Sage, en die zal dan weg gaan.
Nadat je dit gedaan hebt krijg je de desbetreffende badge, en kun je verder gaan.
12. De supercoole Sky Bridge
Oeh. Hier hoef ik eigenlijk niks over te vertellen. Je kunt er zo overheen lopen namelijk zonder dat iemand je tegen houdt. Maar het ziet er wel heel mooi uit =3.
13. Hiun City.
De grootste stad in Pokemon History. De cameravoering is raar, ik zal kijken of ik een plattegrond kan maken binnenkort.
Iig, ze hebben een pokécenter, een gym en een aantal winkels en andere gebouwen. In een hoop van de straten zijn een hele hoop mensen aan het lopen, die verder geen zin hebben behalve dat ze dingen roepen als je probeert tegen ze op te lopen :P.
Je hebt ook een aantal havens met boten waar je nu nog niks mee kunt.
Ga naar de Pokemon Gym. Die is helemaal aan de linkerkant van Hiun, en daar dan de straat in.
Je zult de gym uitgezet worden omdat de leader er niet is ofzo.
Je krijgt Belle aan de Telefoon.
Ga naar de middelste aanlegsteiger voor schepen. Hier zul je Belle en nog iemand anders vinden.
Na de cutscene met Team Plasma, loop terug naar de Gym. Hier tegenover is, wonder boven wonder een soort basis van Team Plasma. Blablabla, en daarna loopt Team Plasma weg. Hoera! Tijd voor de gym!
De Gym:
De gym is gebaseerd op Honing, en gespecialiseerd in Bug Pokemon. Je kunt door honingmuren heen lopen, en ga op de stippen staan om hekken voor nieuwe honingmuren weg te halen waar je dan ook door kunt lopen. Nja, het zal zich wel wijzen.
Vervolgens, heal je pokemon en loop helemaal naar het noorden van Hiun City: door de steegjes, langs de fontein omhoog. In het route huisje zul je het wederom tegen Belle op moeten nemen.
Daarna: Woestijn en… je andere jeugdvriend… Nadat je hem hebt verslagen kun je verder.
Rechstboven van Route 4 gaat de weg verder naar de volgende stad, Linksboven naar een soort vage toren waarvan ik tot nu toe de zin niet heb ontfutselt. Links zijn ook veel sterke woestijnpokemon te vangen.
14. Stad 6
Oeh. Hier is, naast een Basketbal en Americal Footbal veld, de Musical Theater te vinden.
Zodra je uit het Route huisje komt zie je iemand die wordt aangevallen door een Team Plasma lid. Versla deze, en je krijgt de Bycicle! Yippieh!
Heal je pokémon.
Hierna is het tijd om naar het pretpark te gaan rechtsonderin de stad. Hier zul je N weer tegen komen, en na een prachtig uitzicht vanuit het reuzenrad tegen hem moeten vechten.
Nadat je N voor de zoveelste keer verslagen hebt, kun je naar de volgende Gym. Dit is het paarse gebouw met lichtgevende randen direct naast het reuzenrad.
De Gym:
De gym is electric, en gebaseerd op een achtbaan. Er zijn overal wagentjes, en door op knoppen te gaan staan veranderd de route die de wagentjes volgen. Het is redelijk foolproof. Oh, en soms zitten er trainers ín de wagentjes die je eerst moet verslaan voordat je verder kunt komen.
15. Route 5
Tijd om naar Links te gaan vanuit deze stad. Eerst was de brug hier open, maar nu zegt de Gymleader dat die dicht gedaan moet worden. Dus, nadat je de rode brug dicht heb zien gaan, vervol je je weg naar de volgende stad.
Oh. Vergeet niet je rivaal wederom te verslaan. Ze hebben wel immens veel gevechten met jou in dit spel O_o
16. Stad 7
Deze stad, en zijn gymleader doen denken aan het wilde westen. Er is hier een soort markt waar je o.a. de Bitter Herbs kunt kopen(items die je pokémon healen maar goedkoper zijn dan potions, maar wel de happiness van je pokemon verlagen)
Aan de onderkant van de stad ligt een soort opslagplaats voor containers en vrachtschepen.
Ga hier heen, naar beneden en dan links. Hier is een open container. Binnen zul je een kamer met ijspuzzels en mensen in vage pakken(tegen de kou? Security mensen?) vinden die tegen je willen vechten. Als je een bepaald stuk gedaan hebt, kun je een trap omlaag en daar is… wonder boven wonder… Team Plasma. Versla allen die je kunt verslaan door met ze te praten, en vervolgens heb je het gehaald en laat de Gymleader van deze stad de plasmalieden wegvoeren.
Op naar de Gym.
Voordat je de Gym in kunt merk je nog dat de leider van Team Plasma iets te zeggen heeft tegen de Gymleader(iets boos? beledigingen? proberen zijn teamleden vrij te kopen?).
Ga daarna naar binnen.
Het ziet er uit als een normaal, mooi, sjiek gebouw. Maar schijn bedriegt. Er is een lift. En onder het gebouw een hele mijnschacht, compleet met fossielen in de muur en al.
Vecht je weg naar beneden door de mensen, en je komt vanzelf bij de gymleader. Versla hem.(wat anders)
17. Finally Route 6
Deze route loopt aan de linkerkant van de stad omhoog. Hier loopt een klein riviertje. Er is een huis waar een vrouw je pokemon healt en een kind je een of ander item geeft. Aan het eind van de route is een Grot.
18. Electric Cave of Doom
Wow. Nouja, Spinnenweb. Wacht op de Gymleader die het voor je weg haalt en je een TM geeft. Vervolgens kun je naar binnen.
Wow. Electriciteit en Rotsen. En N. Maar je hoeft niet tegen hem te vechten.
Loop naar boven. Hier is een kristal. Prof Araragi zal komen, net als Belle, en iets zeggen.
Je kunt de kristallen wegduwen door er tegenaan te lopen.
Op een bepaald moment kom je, jawel, team plasma weer eens tegen. Dus. Versla Team Plasma en loop verder naar de uitgang.
19. Regenachtige Stad 8
Aan de andere kant…Regen. En een Stad. In deze stad zit een vliegveld, maar die is op dit moment niet te gebruiken. Zodra je in de stad komt kom je de Gymleader tegen, die weg gaat van de Gym. Oei. We moeten haar nu terug halen.
20. Route 7
Loop de route boven de stad omhoog. Er zijn hier vage hoge balken waar je op kunt lopen, maar als je stil blijft staan val je eraf. Neem de linker route, en je komt uit bij een hoge toren, de zogenaamde Tower of Heavens.
21. Tower of Heavens
Deze toren is het huis van heel veel Ghost pokemon, en is de Pokemon Tower van Generatie 5. Hier moet je helemaal naar boven gaan, en vecht je weg door de trainers. Op de 3e verdieping(begane grond meegeteld) is een vrouw in het roze die, als je haar verslagen hebt, je pokemon wil healen.
Bovenaan de toren zul je de Gymleadster vinden. luid de bel op de toren, en de gymleadster zal terug naar de gym gaan. Ga zelf daar nu ook heen.
De Gym:
Deze gym is gespecialiseerd in Fly pokemon. Hoe kan het ook anders op een vliegveld. Er zijn kanonnen waarmee je afgeschoten wordt.
22. Moving On op Route 7
Na deze gym moet je weer de route op omhoog, maar neem deze keer de rechter-route. Nu is de grot daar open, zal een gymleader je vertellen, en je kunt verder.
23. De mijn.
De mijn is een groot complex van gangenstelsels en een openluchtdeel in het midden. Probeer naar beneden te komen. Helemaal beneden moet je de uitgang rechts nemen, aan het eind van die gang zit te uitgang uit de mijn.
24. Stad 9
Jaewl, wederom een stad. Deze stad is vol regen, en er zijn windmolens en heuvels. Hier is de Ijsgym die je direct in kunt gaan(wel eerst healen!).
De Gym:
Een ijspuzzel. Jawel. Er zijn gekke L vormige dingen waar je, als je ertegen aan komt, gek van gaat draaien. Die dingen kun je ook verstellen door op rode knoppen te gaan staan. En, er is een glijbaan!
25. Het Legendarische Bouwwerk
Oei! Team Plasma is weer iets van plan! Loop omhoog de stad uit.(aan de linkerbovenkant van de stad). Je zult even praten met Belle, en dan verder gaan. Hier is een gekke oude ruine. Ga hier naar binnen, en je zult merken dat Cheren is ingesloten door een instorting. Jij zult hem achterna moeten gaan via omgevallen pilaren.
Op de volgende verdieping zit een soort puzzel die veel lijkt op die in de Brass Tower van GSC/HGSS.
Weg naar boven is de meest onderste schans.
En hier is Team Plasma. Vecht tegen de grunts aan de benedenkant zodat je verder omhoog kunt.
Op de volgende verdieping is er weer een puzzel, de camera draait rond het midden wat het irritant maakt om te zien wat de goeie weg is.
Als je hier langs bent, en door de deur gaat, zie je N en Reshiram(In white, in black zul je N en Zekrom zien). Reshiram vliegt weg met N op zijn rug, en jij uit het gebouw gehaald door Cheren. Daarna nog wat geblabla en eind goed al goed enzo, en dan is het tijd om een stuk terug te gaan. Het handigst met behulp van Fly.
26. Woestijn
Zand, Zand, Zand. Vlieg naar de stad met het Musical Huis(die bóven Hiun). Ga dan naar beneden doe woestijn in. Onder de snelweg door, dan naar links, en dan weer onder de snelweg door naar boven. Hier is een route vol zand met als attractie een soort ondergrondse piramide. En natuurlijk is Team Plasma daar ook.
27. In de Piramide
Er zitten overal gaten vol zand in de vloer waar je doorheen kunt zakken als je er op gaat staan. Sommigen moet je doorheen zakken, anderen juist niet. Overal zit Team Plasma. Versla ze overal, en je zult hun leider tegenkomen. Die gaat boos weg.
28. Backtracking voor een Steen
Hierna moet je terug naar de 3e stad waar je was! Die stad met het museum. Hier staat een hele verzameling gymleaders en vrienden bij elkaar. Na wat overleg wordt besloten dat jij een heel speciaal item krijgt: een zwarte bal(een witte bal in Black). Dit om N tegen te kunnen houden.
29. Route 8
Ga terug naar de stad waar je net was, die waar de Ice gym zit. De route rechtsboven van die stad is nu open. Maar… voordat je het routehuisje in kunt lopen, komt Belle wederom om tegen je te vechten.
30. Bruggetje
Oeh. Een brug over een treinspoor heen. Prachtig. Halverwege kom je nog de leider van Team Plasma tegen. Hij zegt wat en loopt dan verder. Loop zelf ook verder.
31. Route 9
Op deze route zit de Dept.Store van Isshu. Daarnaast heel veel mensen met brommertjes. Loop verder om naar de volgende stad te komen
32. Stad 10
Team Plasma houdt nu hier een toespraak. Iris, het donkere meisje met het lange haar zal blijven staan, en je moet haar volgen, een huisje in.
Praat nu met haar en met haar vader(?). Hierna zal één van beiden naar de Gym toe gaan. In black is dit de oude man, in White is dit Iris.
33. Gym 8
Na geheald te hebben is het tijd voor de gym.
Deze gym is een Dragon gym. Je moet over smalle richels lopen en op knoppen springen zodat de poten van een soort mechanische charizard anders gaan staan. Hierdoor verandert zijn hoofd van richting.
Zo kun je langzamerhand steeds verder komen.
Versla de gymleader en ga weer naar buiten.
34. Hiep Hiep Hoera
Prof. Araragi praat tegen je, en zegt vanalles over dat je nu 8 badges hebt en dat je nu naar de Elite 4 kunt gaan.
35. Route 10
Vervolgens kun je omhoog de route in naar de E 4. Halverwege die route wordt je nog even tegen gehouden door Cheren, die met je wil vechten. Hierna kun je verder lopen tot de eerste poort.
36. Badge Controle
WAUW. Net als in Generatie I worden al je badges afzonderlijk gecheckt. Het ziet er spectaculair uit. Aan het eind is een ingang naar de Victory Road.
37. Victory Road
Oef. Victory Road is een duivelse plaats. Awesome muziek, maar buitengewoon sterke pokémon en trainers, en een buitengewoon moeilijk doolhof. Nouja, dat zijn we gewend van Victory Road. Iig is dit de eerste Victory Road die zich ook buiten afspeelt. Je moet van een aantal muren naar beneden glijden om verder te komen. Wat een gedoe.
38. Bovenaan bij de League
Eenmaal boven… de Elite 4. Eerst natuurlijk even healen, saven, items kopen, en voor de zekerheid nog maar een keer saven. Daarna gaan we ervoor!
39. Elite Four
Dit spel is het eerste spel waarbij je zelf de volgorde van de Elite 4 mensen kunt kiezen. Maarja. Zoek zelf maar uit welke trainer wie is. Nadat je ze alle vier hebt verslagen -gefeliciteerd als je dat gelukt is- gaat het verder via de rare pilaar in het midden.
40. Op naar de Champion
ZOEF. En dan… de superlange trap op. Boven aangekomen zien we N en de Champion in een soort van Discussie verwikkeld. En dan ineens komen er gebouwen uit de grond op vanachter de League en maken zich eraan vast. Welkom bij Team Plasma Headquarters.
41. Plasma HeadQuarters
In plaats van dat we nu tegen de champion kunnen vechten, moeten we eerst het hele Team Plasma HQ doorkammen. Bekijk de kamers goed. Er is een kamer waar je kunt healen en je party kunt aanpassen met de PC die er staat, maar ook een kamer met een Plasma Grunt die je terugstuurt naar de ingang van de E4, waar je weer items kunt kopen enzo, en vanaf daar kun je ook weer terug teleporteren. Er is ook een speelkamer voor als de mensen van Team Plasma vinden dat ze te lang gewerkt hebben.
42. Zekrom/Reshiram
Vier verdiepingen hoger. Save eerst, want nu moet je een hoop dingen doen zonder dat je daar de gelegenheid voor hebt. N. Hij is daar. En jij komt er aan. N laat de destructieve kracht van Reshiram(white)/Zekrom(black) zien. Vervolgens komt Zekrom(white)/Reshiram(black) uit zijn dark resp. light stone gekropen, en heb jij de kans om hem te vangen.
43. Final Battles
Nadat je hem gevangen hebt heb je de mogelijkheid één van je partypokemon te verwisselen voor Zekrom. Nadat je dit wel/niet gedaan hebt moet je tegen N vechten. Na N moet je ook nog tegen de andere leider van Team Plasma vechten. Heb je dít gedaan, dan heb je… Gewonnen.
44.The End
Bekijk hoe het verhaal verder loopt, hoe N Reshiram vrijlaat. En vervolgens natuurlijk… De Credits.
Gefeliciteerd. Je hebt het spel uitgespeeld
Auteur: Bloom