Vaste computer of Tablet kopen ??

Home Forums Computer sub ?Mobiel Vaste computer of Tablet kopen ??

Weergave van 5 reactie threads
  • Auteur
      Cox Cos
      Deelnemer

Mijn vaste computer is defect. Maar ik gebruik hem niet zo veel omdat ik vaak in het buitenland zit. Mijn belangrijke bestanden zitten in Dropbox, waardoor ik niets verloren ben door het defect.

Zou ik die computer vervangen door een Tablet ?

Die nieuwe computer zou vooral moeten dienen voor officiële zaken te regelen.
      Vliegtuig tickets boeken, bankzaken enz.

Ik heb een gaming laptop voor spelletjes en andere zaken B-)

Ik heb ook een laptop van het werk, maar daar kan je niets op installeren en die wordt ook af en toe vervangen. Het lijkt me ook geen goed idee om de IT dienst van het werk inzage te geven in persoonlijke bestanden.

Iemand een idee ? ik zit er reeds 2 weken mee in mijn hoofd maar raak er niet uit. :scratch:  

Bloom
      Sleutelbeheerder

Een tablet is gewoon een grote telefoon waarmee je niet kan bellen. Na een jaar of 3 (als je geluk hebt 5) is die weer aan vervanging toe.

Want te traag, scherm bekrast en zo van die dingen.

Tecna
      Deelnemer

Het gaat dom klinken maar een extra laptop is de meest veilige optie.

Het moet dan wel geen game model zijn. Kies wel 1 met een stevig design. Want deze laptop moet het langste mee gaan.

Tecna
      Deelnemer

Wat je ook kan proberen is Windows een 2de keer installeren op je game laptop.

Hiervoor is een 2de partitie nodig, voor speciaal voor de bank Windows. Omdat het dezelfde laptop is heb je geen 2de Windows licentie nodig.

Het is minder veilig omdat sommige virussen de computer volledig kunnen locken. Dus ook de 2de Windows…

Stella
      Deelnemer

Wat dacht je van een Ipad pro? o-)

Ipad’s zijn veiliger dan de Android tablets, ze bieden ook ~5 jaar updates & support als je een nieuwer model kiest.

Er zijn ook NIET ZO VEEL VIRUSSEN, spyware enz voor Ipads.
      Dus als je enkel officiële sites & zaken doet op je Ipad loop je weinig risico.

Gebruik wel enkel app’s uit de apple app store en let op met niet apple cloud zaken.
      Je Ipad kan je cloud niet beveiligen en het is ook altijd mogelijk dat je iets schadelijk op je cloud hebt zitten.

Meer informatie over virussen & spyware op Ipad: https://www.avg.com/nl/signal/can-ipads-get-viruses

Stormy
        Deelnemer

De IPad lijkt me inderdaad een goede optie als het enkel voor bankzaken enz moet dienen.

Vergeet wel niet dat microsoft Office en andere apps beperkter zijn of niet werken op Apple iOS.

Cox Cos
      Deelnemer

Ik ben gegaan voor de IPad.
      De bankzaken werken er zonder problemen op.

Verder doe ik er niets mee. Het enige wat nog niet lukt is printen. Maar dat is niet zo erg.

Dit topic mag dicht.

Weergave van 5 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.