- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 1 maand geleden door Darcy.
-
AuteurBerichten
-
-
11 september, 2022 om 20:49 #13498CleoPetraDeelnemer
Het valt me eigenlijk op hoe slecht veel kandidaten van het programma voorbereid zijn.
Zowat iedereen gebruikt GSMs om de communiceren. Terwijl je weet dat die onder tap kunnen worden gezet.
En iedereen gebruikt mensen die op hun Facebook staan als vertrouwens persoon of zelfs broers of zussen.Lijkt me niet zo slim.
Je kan toch andere sites gebruiken of mensen die niet zo dicht staan bij jou. -
12 september, 2022 om 17:49 #13508BloomSleutelbeheerder
Ik heb het programma gezien, maar vind het slecht gevideoedit, play 4 heeft ook veel reclameblokken.
-
12 september, 2022 om 17:54 #13509BloomSleutelbeheerder
Over de communicatiemethoden.
Hoe wil je dat anders doen ?
Zowat iedereen die je kent staat op je facebook en daar kunnen best wat kennissen tussen staan waar je amper contact mee hebt.
-
16 september, 2022 om 17:40 #13573DarcyDeelnemer
ik heb het programma niet live gezien, maar het er nu wat over opgezocht.
Er zijn vermoedelijk bepaalde regels waaraan je jou als deelnemer & als speurder moet aan houden.
Ik denk dan meteen aan:
- Je mag vermoedelijk geen (verkeers) overtredingen plegen en niet in contact komen met de politie.
- Het land niet verlaten, lijkt me ook zo iets
- beperkingen op het aantal manieren waarop je mag communiceren (speurders kunnen toch niet zomaar gaan rond tappen / hacken)
- Ik vermoed ook valse huiszoekingen (je gaat voor zo een programma toch geen echte huiszoeking aanvragen)
- In aflevering 1 zat een GPS met platte batterij. Ik vermoed dus dat de bagage reeds een tijd op voorhand werd ingezameld.
- Ik vermoed ook dat de voortvluchtige een aantal mensen moeten opgeven die als vertrouwenspersoon mogen / kunnen meespelen. Waardoor die makkelijker afgetapt kunnen worden.
- Het moet ook allemaal gefilmd kunnen worden, dus ook daar zullen regels rond zijn.
- Voor zo een programma’s worden de kandidaten vast gescreend, vandaar dat er niemand mee doet die ervaring heeft in het veld.
Maar er zijn wel een paar zaken die de voortvluchtigen anders hadden kunnen aanpakken:
- Gebruik van eigen GSM toestel met GPS is geen probleem als je ook geld gaat afhalen. De speurders weten op dat moment toch je locatie al.
- Een 2de GSM toestel zonder SIM kaart waar je enkel GPS mee raadpleegt, er zijn apps waar je kaarten reeds op de GSM kan zetten voor je vertrekt.
- Batterij pack van goede capaciteit (zoals de pokémon GO freaks hier allemaal hebben)
- Het inzetten van een Drone voor bepaalde informatie te vergaren of speurders op een verkeerd been te zetten.
- Enkele dichte contacten die zich kunnen inzetten voor jou*
* Het zou toch cool zijn als je enkele vrienden hebt die goed voorbereid zijn voor klopjacht. De vrienden die nu worden ingezet lijken niet altijd goed voorbereid. Met een mager excuus als ze ontdekt worden door een speurder.
Bij het nemen van de foto van de klopjacht informatie zou een mogelijk excuus zijn. “ik heb een nieuwe pokéstop gerapporteerd op die plaats”
-
18 september, 2022 om 21:08 #13575DarcyDeelnemer
Laatse aflevering.
De meeste worden gepakt doordat ze een geld afhaling of GSM gebruiken.
Ook als een contract de GSM gebruikt.
De meeste contacten lijken onder tap te staan.
-
20 september, 2022 om 19:26 #13587BloomSleutelbeheerder
Lijkt me niet zo een gek idee dat de voortvluchtigen enkel met telefoon nummers mogen bellen en niet met Facebook, WhatsApp of Telegram.
WhatsApp is toch mega gekend, het is toch heel raar dat niemand daar gebruik van lijkt te maken.
-
2 oktober, 2022 om 20:50 #13613DarcyDeelnemer
Blijkbaar mogen er toch andere communicatie methoden worden gebruikt.
In de aflevering van vandaag komen ze ruim aan bod.
Misschien ook niet zo gek aangezien de nu overblijvende “voortvluchtigen” de speurders al een tijdje te slim af zijn.
Best wel interessant hoe de it mannen dat proberen aanpakken. Maar blijkbaar worden er toch linken gelegd.
Wel heel sterk hoe ze een gsm kunnen traceren zonder het nummer te kennen.
-
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.