Home › Forums › ██ Cheats & Hacks › The Bibites 0.5.1 – Cox Cos world
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 8 maanden geleden door Cox Cos.
-
AuteurBerichten
-
-
16 maart, 2023 om 11:43 #14101Cox CosDeelnemer
Ik heb een interessante wereld gemaakt om een vleesetende Bibit soort te maken.
Om het realistisch te houden werd er ook een eiland met planten toegevoegd. De planten en het vlees hebben dezelfde eigenschappen.
Voor de simulatie werden Hobbygamers Insect bibites gebruikt.Af en toe reset ik de wereld en plaats er de Bibites opnieuw in.
! Dit kunnen grote werelden zijn: gemaakt op Alienware x15 gaming laptop !
2 eilanden:
- 1 met plant materiaal
- 1 met vlees
- hobbygamers insect bibites
DOWNLOADS:
Download startup bibites world file
Download world file after 9 uur
Ik moet herbeginnen, mijn computer haalt nog 5 FPS. De bibites zijn wel goed geëvolueerd.
Download world file after 35 uur 5 FPS
Restart: – take 2 – (500u world)
-
16 maart, 2023 om 12:10 #14102Cox CosDeelnemer
Details Settings:
- name : 2Y-1meat1plant
- desc : 1500u
- The Bibites version : 0.5.1
Settings die ik maakte:
backgroundMutationChance : 0.5
backgroundMutationVariance : 0.02500000037252903
synapseMutationChance : 0.85000002384185791
neuronMutationChance : 0.15000000596046448
synapseChangeChance : 0.75
synapseFlipChance : 0.02500000037252903
synapseToggleChance : 0.02500000037252903
synapseAddChance : 0.10000000149011612
synapseRemoveChance : 0.10000000149011612
neuronChangeChance : 0.30000001192092896
neuronAddChance : 0.34999999403953552
neuronRemoveChance : 0.34999999403953552
pelletCollision : true
pelletMerge : false
pelletRotation : true
eggCollision : true
disableHerding : false
preventMutations : false
voidAvoidance : false
voidAvoidanceDistance : 100.0
killZone : true
killZoneRadiusFactor : 1.3500000238418579
initialSeeding : 1.0
pelletEnergy : 100.0
dragCoefficient : 5.0
forwardForce : 300.0
backwardFraction : 0.5
bibiteMassDensity : 0.05000000074505806
defenceMassFactor : 0.10000000149011612
defenceDamageReductionFactor : 0.75
defenceMovementPenalty : 0.019999999552965164
stomachContentContribution : 1.0
bitingPressure : 50.0
throwingForce : 25.0
bitingDamage : 20.0
collisionDamageConstant : 0.10000000149011612
collisionDamageThreshold : 50.0
metabolismCost : 0.5
moveCost : 0.5
turnCost : 0.25
neuronBirthCost : 0.25
synapseBirthCost : 0.05000000074505806
neuronUpkeepCost : 0.0024999999441206455
synapseUpkeepCost : 0.0010000000474974513
pheromoneProductionCost : 0.0099999997764825821
pheromoneProductionStrength : 10.0
ageingThreshold : 2.0
ageStrengthPenalties : 0.10000000149011612
ageMetabolismPenalties : 0.20000000298023224
maxEnergyToMaxHealthRatio : 1.5
baseBodyEnergyRatio : 1.5
healthBodyRatio : 4.0
viewAngleBodyCost : 360.0
viewRadiusBodyCost : 500.0
strengthBodyCost : 100.0
immuneBodyCost : 100.0}virusEnabled : false
immuneActivationHealthImpact : 25.0
immuneActivationEnergyImpact : 10.0
immuneAbsoluteFighting : 2.5
immuneRelativeFighting : 25.0
virusCountFightingImpact : 0.25PlantSettings :hardness”:0.5 digestionRate : 0.75 energyDensity:5.0 massDensity :0.015 minEfficiency:-0.25 maxEfficiency:0.5 decay :false
MeatSettings:hardness:1.5 digestionRate:2.5 energyDensity: 10.0 massDensity:0.025 minEfficiency:0.15 maxEfficiency”:0.85 decay:false
Island 1″,”material”:”Meat”,”posX”:0.499812484,”posY”:0.0126388539,”radius”:0.354525477,”fertility”:2.0,”speed”:-3.0,”pelletSize”:1.5}
Island 2″,”material”:”Plant”,”posX”:-0.499730974,”posY”:0.0,”radius”:0.3560332,”fertility”:2.0,”speed”:-3.0,”pelletSize”:1.5}
-
16 maart, 2023 om 13:13 #14108BloomSleutelbeheerder
Dat is wel een interessante manier om het aan te pakken !
Duidelijk topic, interessante simulatie.
-
17 maart, 2023 om 01:12 #14111StellaDeelnemer
Erg stabiele instellingen! Er is voldoende voedsel maar ook niet te veel.
De insect Bibites doen het goed.
Vreemde meat settings, maar het is je wel gelukt om echte vleesetende Bibites te maken.
-
17 maart, 2023 om 02:47 #14112DarcyDeelnemer
Om de wereld minder zwaar te maken voor je computer kan de de Bibites limit beter op 200 zetten.
De wereld en de eilanden mogen dan ook kleiner.
-
17 maart, 2023 om 02:54 #14113DarcyDeelnemer
De 9 uur save heeft 15 FPS en 73 % CPU gebruik op een niet gaming laptop van 2015 met I5-4210M processor.
Dat is veel maar is goed bruikbaar
-
18 maart, 2023 om 09:32 #14119DarcyDeelnemer
Ik merk weinig verschil tussen de 9uur save en de 35 uur save.
Laptop met I5-4210m en de 35 uur save.
9 FPS @ ~73 % CPU (boost 3.1GHz) gebruik en 12 % Intel HD Graphics – 675 MB geheugen.
-
18 maart, 2023 om 15:03 #14120StellaDeelnemer
Er is iets vreemd aan de hand met de Laptop en simulatie van Cos Cox.
Het kan niet dat die een lagere FPS haalt dan een niet gaming laptop.
Het makkelijkst is de simulatie te herstarten + achtergrond programma’s te sluiten.
-
20 maart, 2023 om 12:51 #14126Cox CosDeelnemer
Na herstart van de simulatie had ik meer FPS.
Na 35 uur heb ik wel de indruk dat er niet zoveel evolutie meer is.
Ik heb een 500u save gemaakt met de beste Bibites uit de grotere save.
FPS 32 – CPU 8% 270 MB geheugen – GPU 35%
De 21u file neemt intussen ook heel wat capaciteit in.
FPS32 – CPU -10% – 1274 mB – GPU 50%
-
21 maart, 2023 om 14:31 #14130BloomSleutelbeheerder
Als je de Feromonen uit zet zal het minder van je videokaart nemen.
Doordat de wereld kleiner is merk je toch dat de processor alvast minder moet werken.
1274 mb gebeugen is veel, maar de meeste computers hebben tegenwoordig meer dan 8 GB, dus maakt het niet zoveel uit. Als je voldoende RAM geheugen hebt zal The Bibites ook volledig in die RAM werken. Alleen voor een (auto) save zal de harde schijf gebruikt worden.
-
-
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.