Home › Forums › Wetenschap, cultuur, politiek & techniek › Pesten – zijn jullie ooit gepest geweest ? en deed de school daar iets tegen ?
- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 7 maanden geleden door Darcy.
-
AuteurBerichten
-
-
23 februari, 2022 om 22:49 #9890CleoPetraDeelnemer
Tegenwoordig hoor je op de radio & TV veel over pesten op school / werk
Maar haalt dat veel uit ?
Volgens mij is dat veel onzin, maar ik kan niet uit ervaring spreken.
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zwaar gepest geweest ben, maar ik had wel een paar goede vriendinnen op school en dat hielp.
Als iemand een vriendin pestte had die meteen het heel groepje tegen zich.
De leerkrachten op school deden niets tegen pesten, die waren al blij dat we zelf gerust gelaten werden.
-
23 februari, 2022 om 23:21 #9893MuzaDeelnemer
Oh, waren er leerkrachten op school ? nooit gezien
-
23 februari, 2022 om 23:36 #9894MuzaDeelnemer
Op school haalde ik altijd wel geintjes uit, maar ik had het nooit op 1 persoon gemunt het was ook nooit de bedoeling om echt iemand te kwetsen.
Het beste vond ik toch altijd een krijtstreep op de stoel van de leerkracht maken en dan hopen dat die er op ging zitten. Hadden ze nooit door en meteen een uur plezier.
Of een alcoholstift bij de stiften voor het bord leggen
-
24 februari, 2022 om 13:48 #9914OktoberDeelnemer
Ik denk niet dat dit het pesten is dat Cleopetra bedoeld.
Er gebeurt altijd wel wat op school.
-
25 februari, 2022 om 09:21 #9920BloomSleutelbeheerder
Bij ons was dat volledig de fout van de school.
Een klas mag normaal max 20 leerlingen bevatten per leerkracht.
Ik zat in Handel informatica. Wij waren orgineel met 9
Alleen schafte de school 3 richtingen af en iedereen kreeg het advies om naar Handel Informatica te gaan. Met als gevolg dat onze klas omzeep geholpen werd.
Vooral die van Electro Elektronica waren lastig. Dat waren totaal andere karakters.
Totaal aantal leerlingen 37
Leerkrachten in theorie 2 in praktijk vaak 1.
En dan wil jij nog een antipest beleid voeren?
-
25 februari, 2022 om 10:57 #9921StormyDeelnemer
Je zit verkeerd en dat probeer ik je eigenlijk al 20 jaar uit te leggen.
Jij zat in de 2de graad in Handel-informatica. Maar dat mocht niet van de overheid.De school stak de leerlingen van handel-informatica dan maar bij handel-talen = mijn klasje
In het 4de middelbaar had je alleen handel & handel-talen.
Handel was al een grote klas, met instroom vanuit de ASO richting Economie.Dus ergens logisch dat ze jullie bij ons plakten want handel-talen was eigenlijk geen klas. Maar een groep van 5 leerlingen allen met buitenlandseroets.
De bijnaam van de klas was “Het migranten klasje” wat ons meteen bij het pesten brengt.
-
25 februari, 2022 om 11:10 #9922StormyDeelnemer
Oja, Electro Electronica heet eigenlijk Elektriciteit-elektronica.
EE afgekort.De school heeft die richting inderdaad afgeschaft.
De jongens gingen vooral naar Electro Mechanica + Elekticiteit en de meisjes naar Handel-informatica. Een richting die dus niet meer bestondDit geeft meteen aan hoe goed de organisatie van onze school was. Je kon naar een richting die niet meer bestond.
Geen organisatie, Geen inspraak voor leerlingen of ouders.Werd je gepest, dan kon je ook nergens terecht.
Ik ben nu zelf leerkracht en die moeilijke school situatie heeft me echt wel veel geleerd.
-
25 februari, 2022 om 17:08 #9929MavaDeelnemer
Ik zat in Handel en ik kreeg het advies te zakken naar Electriciteit-Electronica.
Een richting die dus niet meer bestond, uiteindelijk ben ik dan in Handel-talen terecht gekomen.
Pas in oktober had ik door dat ik nog gewoon in Handel zat
Het is dankzij vriendschap dat ik een diploma heb gehaald en zelfs heb verder gestudeerd alleen heb ik er in de hoge school wel wat langer over gedaan.
—
Wel een kanttekening maken mijn Nederlands was basic. Ik woonde toen 3 jaar in Nederland.
Verder was die school de reden dat ik in België naar school ging.
-
-
25 februari, 2022 om 13:53 #9926CleoPetraDeelnemer
He we hebben een leerkracht op het Forum
-
25 februari, 2022 om 17:34 #9932MavaDeelnemer
Over dat pesten
Ik denk wel dat er over praten iets doet.
Al is het maar de leerkrachten en de directie duidelijk maken dat het bestaat en dat er iets aan gedaan moet worden.
Ik ga niet ontkennen dat ik een moeilijke leerling was. Al wie mij lastig viel kon rekenen op een vechtpartij. Er zijn zelfs jongens met een blauw oog naar huis gegaan, boekentassen door het raam gegaan…
-
28 februari, 2022 om 13:28 #9941YìhánDeelnemer
Wij hebben daar op school iemand voor.
Ook leerkrachten kunnen daar klagen.
Die doet meteen ook de strafstudies, schorsingen, nota in agenda bij te laat op school, de broodjes voor onder de middag, Smart School + je ziekte briefjes moet je daar binnen brengen.
Meestal is het niet goed als je daar bij moet. 😉
-
2 maart, 2022 om 06:43 #9997DarcyDeelnemer
Ik ben altijd wel gepest geweest.
Vooral door de “Mooie” meisjes op school. Met mijn uiterlijk was weinig fout.
Maar mijn kleren waren 2de hands want voor nieuw hadden mijn ouders geen geld.
Ik vond mezelf trouwens nog niet zo slecht gekleed. Ik bedoel ik ben nooit joggingbroek naar school geweest.
-
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.