Opzoek naar een goede telefoon voor Pokemon GO

Home Forums Choppen – Pricewatch – Aankoopadvies Opzoek naar een goede telefoon voor Pokemon GO

Weergave van 5 reactie threads
  • Auteur
      Stella
      Deelnemer

Dit topic is onvoldoende voor een bericht van te maken, dus plaatste ik het hier.

Ik heb hiervoor verschillende winkels gevraagd of ik de telefoon even mocht testen.
      Omdat ik ook voor de firma waarvoor ik werk (een hoog aantal) nieuwe telefoons nodig heb zagen de meeste dit wel zitten.

De wettelijke periode van afschrijving is bij elektronica (TV, Computer, Laptop, GSM, Mobiel, altijd 5 jaar)
      Als apparatuur in firma’s dus 5 jaar moet meegaan, moet dat voor huishoudelijk gebruik dus ook 5 jaar kunnen dienen.
      Samengavat eigenlijk mag je apparatuur maar om de 5 jaar vernieuwen.
      Voor sommige mensen is dit lang, zeker voor een telefoon maar toch zou dit moeten lukken.

Wanneer een apparaat na aankoop niet doet wat je verwacht, probeer het dan te verkopen.
      Met het overige geld kan je dan wel een ander apparaat kopen.
      Dit is wat ik meestal doe en zo heb ik toch sneller dan 5 jaar een nieuwere telefoon :p

Geteste Smartphones voor pokémon GO:

– Samsung Galaxy S22 – ~1.130 euro – Te duur, de AR functie werkt ook niet goed. Heel snel bij Raids of Battle Leaque.
      – Google Pixel 6 Pro – ~820 euro – Te duur, maar doet het wel prima
      – Apple iPhone 12 – ~700 euro – werkte perfect, maar duur natuurlijk

– Apple iPhone 11 – ~600 euro – ouder model, werkte perfect, maar duur natuurlijk
      – Motorola Moto G200 – ~500 euro – werkte perfect, maar batterijduur is een probleem
      – Motorola moto g100 – ~500 euro – werkte perfect, maar batterijduur is een probleem
      – Nokia XR20 – ~500 euro – voor deze prijs had ik een betere prestatie en batterijduur verwacht, AR & pokéstop scan zijn niet getest

– Xiaomi Poco F3 – ~400 euro – ouderetelefoon, voelt snel aan, goede batterij (AR niet getest)
      – OnePlus Nord CE 2 – ~350 euro – Deze had een paar pogingen nodig, het scannen van een pokéstop lukte eerst niet. Verder had ik ook problemen met het scherm.
      – Samsung Galaxy A53 – ~340 euro – Werkte uit de doos perfect, goede batterij, ook AR & pokéstop scan werkten meteen.
      – Samsung Galaxy A52 – ~320 euro – Oudere telefoon, voelt sneller aan als de nieuwere A53, goede batterij, AR & pokéstop scan werkten meteen.
      – Poco X4 Pro – ~300 euro – Deze doet het prima al vertrouw ik het merk niet zo goed
      – Nokia X10 – ~280 euro – voor deze prijs had ik een betere prestatie en batterijduur verwacht, AR & pokéstop scan zijn niet getest
      – Motorola Moto Z2 – ~250 euro – Dit is een ouder toestel maar hij doet het goed, als je een batterijupgrade bijkoopt.
      – TCL 30SE 64GB – ~250 euro – Werkte uit de doos, batterij is minder, AR & pokéstop scan zijn niet getest
      – Samsung Galaxy A13 32GB Black – ~220 euro – Werkte uit de doos iets trager dan verwacht, batterij is top, AR & pokéstop scan werkten meteen.
      – Alcatel 1B 2022 – ~100 euro – goedkoop toestel en dat voel je wel, batterij op maar niet erg snel, pokéstop scan werkt niet.

Conclusie:

Het volgende viel op:
      Duurdere toestellen doen het niet altijd beter dan goedkopere
      AR werkt niet op elke telefoon feilloos.
      Telefoons met hoger dan 12 uur beltijd hebben een goede batterij.

CleoPetra
      Deelnemer

Gesprekstijd zegt niet veel over het batterij verbruik in pokemon go.

Ik heb een gesprekstijd van 19 uur.

Maar na 4 uur pokemon go heb ik nog 5% op de mobiel.

4 uur is echter net genoeg voor Pokemon GO. Maar ik had bij aankoop eigenlijk meer verwacht.

CleoPetra
      Deelnemer

Een vriendin heeft een Alcatel 3x 2020.

Die telefoon begint net te traag te worden maar heeft een super batterij.

Gesprekstijd van GSMchoice.com:

– 2g: 3000 min (50 uur)

– 3g: 2400 min (40 uur)

– 4g: 1860 min (31 uur)

Pokemon GO tijd:

– Na  8 uur nog 20% over in 2022.

Dat is dus was een pokemon go speler moet hebben. B-)

layla
      Deelnemer

Gespreksduur zegt wel iets over de zuinigheid van de telefoon of over de batterij die er in zit.

Hieruit kunnen we afleiden hoelang je pokemon go kunt spelen.

Bloom
      Sleutelbeheerder

ik heb de Samsung Galaxy A53 even opgezocht, die is betaalbaar en zit ruim boven de 12 uur.
      Gesprekstijd: 42u
      Ik vermoed wel dat dit op 2G is.

Als ik even uitreken met als basis de telefoon die Cleopetra aangaf:
      50 uur -> 8 uur Pokémon GO
      1 uur pokémon GO komt dan overeen met 6.25 uur beltijd.

Als we dan de 42 uur beltijd van de Samsung Galaxy A53 delen door 6.25 uur komen we uit op 6.72 uur pokémon go tijd. (naar beneden afgerond 6 uur 30 min)

Ik vermoed dat de meeste spelers met 6 uur 30 min wel toekomen.

Als je maar 12 uur gesprekstijd hebt, kan je maar 1uur 30 Pokémon GO spelen, dat is te kort dus heb je altijd een extra batterij nodig.

Bron: https://tweakers.net/pricewatch/1800072/samsung-galaxy-a53-6gb-ram-128gb-opslag-zwart/specificaties/

Stella
      Deelnemer

Er zit een gat in je formule.

Cleopetra schreef ook dat ze 19uur  gespreksduur heeft op haar eigen telefoon.

19 uur komt volgens jouw formule op 3,04 uur uit en ze haalt 4 uur.

Bloom
        Sleutelbeheerder

Het blijft een schatting hé.

Weergave van 5 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.