Nieuwe printer kopen – ik kom er niet uit

Home Forums Computer sub Nieuwe printer kopen – ik kom er niet uit

Weergave van 6 reactie threads
  • Auteur
      D.eigenaar
      Sleutelbeheerder

Mijn HP officejet pro 8620 is defect. Ik heb nu een goedkope HP (de HP 4122e) in huis maar dat is een geknoei met inktpatronen & drivers. + Die heeft niet dezelfde functies als de office Jet Pro.

De HP officejet pro 8620 heeft het 7 jaar uitgehouden. (in 2015 gekocht) er zijn iets meer dan 100 000 pagina’s mee geprint. Dat is toch een hele prestatie. :good:

De printer zou moeten werken op Windows 10 & 11. Van op de Ipad zou ook leuk zijn al heb ik dat nog nooit nodig gehad :scratch:

Muza
      Deelnemer

100 000 pagina’s mee geprint ? Dat lijkt me wel heel veel.

Dat zijn ~280 pagina’s per week.

Een pak papier is 500 pagina’s, je doet dus een half pak per week.

Je kan misschien nakijken hoeveel inktpatronen je verbruikt om te weten hoeveel je echt print ?
      Voor in je zwart inktpatroon HP950XL zitten er ~2300 pagina’s, laten we zeggen dat je om de 10 dagen een inktpatroon zou verbruiken als je 100 000 pagina’s op 7 jaar wil drukken.

Stormy
      Deelnemer

Het zal misschien eerder 10 000 pagina’s zijn. Met die grote getallen lees ik ook altijd fout :wacko:

De printer zal ook vast 2 pagina’s tellen al je dubbel zijdig afdrukt.

Bloom
      Sleutelbeheerder

Ik weet niet of het fout is. De inktpatronen van de HP 4122e doen ~240 pagina’s (Bron 123inkt.nl HP 305XL) D.eig schrijft weldegelijk “een geknoei met inktpatronen & drivers”

Elke maand 3 patronen = 6900 pagina’s = ~€139,5 per maand

Wat ik zou voorstellen:

Kost per maand InktJet:

HP 963XL (3JA30AE) inktcartridge = 48 ml -> ~2083 pagina’s
      Dus 3,32 patronen per maand = €134.35

Kost per maand Laser:

• De originele HP 415A (W2030A) toner zwart heeft een capaciteit voor ongeveer 2.400 pagina’s. 2 patronen per maand = € 167
      • De originele HP 415X (W2030X) toner zwart hoge capaciteit heeft een capaciteit voor ongeveer 7.500 pagina’s. krijg je niet leeg op 1 maand € 147,50
      Darcy
      Deelnemer

Ik dacht dat wanneer je veel print een laser printer altijd goedkoper zou zijn. Maar dat blijkt niet zo te zijn.

Stella
        Deelnemer

Dat moet je altijd even uitrekenen voor jouw gebruik.

Het omgekeerde is wel altijd waar. Wie weinig print koopt beter een laserprinter.
        Een TONER heeft GEEN VERVALDATUM. Een inktpotje wel.

Sommige inkjet printers moeten hun inktkop spoelen zodat hij niet verstopt raakt. Daarbij wordt inkt verbruikt.
        Een inktjet printer kan dus zelfs inkt verbruiken als je hem niet gebruikt.
        Voor wie weinig print is een inktjet dus vaak “goedkoop is duurkoop”

Stella
      Deelnemer

Je zou echter ook eens kunnen kijken naar A3 printers. Die hebben SOMS grotere inktpotjes.

Dit is eigenlijk een schoolvraagstuk

Of je met een A3 of een A4 printer afdrukt maakt niet uit voor je inktverbruik. Het is immers dezelfde pagina.

Als we er van uitgaan dat 53 ml = ± 2.300 pagina’s. Hoeveel milliliter zit er dan op 1 pagina ?

Antwoordt:
      53ml/ 2300 pagina’s = ± 0,02304347826087 ml
      Afgerond: 0.023 ml

De HP OfficeJet Pro 7740 Wide Format AiO heeft ongeveer dezelfde specificaties als de HP officejet pro 8620. Alleen is dit een A3 printer.

In deze printer zit Inktpatroon HP 953XL = 42,5 ml maar dat is minder dan in de A4 van Bloom :negative: :negative:

Misschien dan toch eens kijken bij de concurrenten:

Brother MFC-J5740DW
      LC-422XLBK = 3000 pagina’s zwart en 1.500 pagina’s voor de kleuren. Dat is alvast meer dan de HP A4 printer.

Mava
        Deelnemer

Goed dat je soms schreef B-)

A3 printers zijn niet standaard, waarschijnlijk rekent de fabrikant er op dat je ze minder vaak gebruikt waardoor de patronen toch niet zo veel groter zijn.

Mava
          Deelnemer

Offtopic:

Ik had laatst 5 keer een A3 foto in kleur nodig.

Gelukkig heb ik er offerte voor gevraagd.

Ze vroegen er €40 voor. :wacko:

Ik heb me in de plaats  gewoon een Epson Workforce A3 printer gekocht.

Cox Cos
      Deelnemer

Áls je HP gewoon bent zou ik bij HP blijven.

Andere merken hebben andere sterktes en zwaktes.

layla
        Deelnemer

Bij Epson zou je naar de Ecotank printers kunnen kijken. Dat zou goedkoper kunnen zijn.

Ecotank printers moet je met flesjes vullen. Reken wel zelf even uit of die werkelijk goedkoper zijn.

Flora
          Deelnemer

Lijkt me toch een geknoei met die potjes.

Maar het is wel Ecologisch!

Weergave van 6 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.