Home › Forums › Teksten, Projecten & Ontwerp › Monster – zero sugar Lewis Hamilton review
- Dit onderwerp bevat 2 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 5 maanden geleden door CleoPetra.
-
AuteurBerichten
-
-
3 juli, 2023 om 13:14 #14608StellaDeelnemer
Dit is een gelimiteerde versie van Monster Energy.
Ik heb er dus ook maar een klein topicje van gemaakt.
Mensen die het ook eens willen proberen, het is te koop bij Colruyt & de grotere Okay’s
Smaak:
Monster Original drink ik niet zo graag, die smaakt zwaar naar suiker.Lewis Hamilton Zero Sugar, smaakt naar abrikoos / Perzik, het smaakt ook erg gesuikerd maar doordat er een smaak in zit is deze lekkerder dan de originele Monster. Deze drank lijkt een beetje op Nalu Exotic maar is meer gesuikerd. De smaak van Lewis Hamilton Zero Sugar blijft wel lang in je mond hangen.
Waarom smaakt dit drank je zo zoet ?
Door kunstmatige zoetstoffen natuurlijk.Kunstmatige zoetstofmoleculen lijken genoeg op suikermoleculen om op de zoetheidsreceptoren in de tong te passen. Ze verschillen echter over het algemeen te veel van suiker om door uw lichaam in calorieën te worden afgebroken. Zo zorgen ze voor een zoete smaak zonder de toegevoegde calorieën.
Energie boost:
Ik drink meestal Nalu als ik me wat zwakjes voel. Echter nooit 500 ml !Na ongeveer 45 min steeg mijn bloeddruk.
Dit was een gewenst effect, want ik voelde me beter.
Maar na het drinken van een 500 ml blik had een enorme energie boost verwacht. Maar die kwam er niet.
Dit is misschien is dat omdat er geen suiker in de drank zit ???Nu ik er over denk is een Zero Sugar energie drank tegenstrijdig met wat je wil bereiken.
Tenslotte drink je een energie drank toch vooral als je energie te kort komtVoedingswaarden:
! 1 blik is 500 ml – alle onderstaande waarden dus maal 2 doen voor zo een blik !Ingredient Monster Original Lewis Hamilton (zero sugar) Noalu (origineel) Voedingswaard: 250 ml 250 ml 250 ml
Energie 503 kj – 118 kcal (6%) 30 kJ – 7.5 kcal (1%) 200 kJ / 50 kcal
Koolhydraten: 30 g (12%) 2.0g (1%) 12 g / 5%
Suiker: 28 g (31%) 0g (0%) 12g (13%)
cafeïne 80 mg
80 mg
?
Zout: 0.48 g (8%) 0.40g (7%) 0g (0%)
Vetten, Verzadigde: Vetzuren, Eizitten- Verwaarloosbare Hoeveelheden. Vetzuren, Eizitten- Verwaarloosbare Hoeveelheden. 0g
Vitamine B2: (=Riboflavine)
1,4mg (100%)
1,4 mg (100%) –
Vitamine B3: (=Niacin)
16 mg (100%)
16 mg (100%) 8.0mg
Vitamine B6: 1.4 mg (100%)
1,4 mg (100%) – Vitamine B12: 2,5 µg (100%) 2,5 µg (100%) 1µg
Vitamine E:
–
–
4,5 mg
Wat valt er op ?
De voedingswaarde is anders dan bij Nalu.
Het drankje heeft een veel lagere calorie waarde.
Bij een Light product verwacht ik maximaal 4 kcal per 250 ml. Met zijn 7,5 kcal zit je daar dus wel over. Al moet je meteen toegeven dat light & energie drank (of sport drank) zoals water en vuur zijn.
(ter info: Coca cola Light / zero zou 1 kcal hebben per 330 ml)
Extra Youtube video: (mijn review is hier NIET op gebaseerd)
-
3 juli, 2023 om 15:16 #14609BloomSleutelbeheerder
Wel knap geschreven
De vergelijkende tabel met Nalu is een mooie vergelijking. Ook het aantal kcal is niet onbelangrijk.
Wel opletten Zero Sugar (of zonder suiker) maakt een drank geen Light drank!
Dat beweert monster ook nergens.
-
4 juli, 2023 om 19:02 #14623CleoPetraDeelnemer
Ik heb enkele vragen:
Was er dan een voldoende boost of niet?
Kon je nog slapen na het drinken van een volledig blik?
Zit er een sluiting op die blikken? Op sommige Monster blikken zit iets om ze toe te maken. Dan hoef je ze niet helemaal op te drinken.
Is het dorstlessend?
-
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.