- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 8 maanden geleden door .
Weergave van 2 reactie threads
Weergave van 2 reactie threads
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Home › Forums › Kleine (nieuws)berichten › HLN: Proximus van troon gestoten …netwerkdekking – of toch NIET ?
Tags: #Fake News HLN
Reactie op:
Om te testen welke operator het beste mobiele netwerk biedt, maakt Test-Aankoop gebruik van de eigen applicatie BeCover+. Daarmee kunnen consumenten met hun smartphone zelf de mobiele internetprestaties meten van het netwerk waar ze op surfen. Zo droegen de consumenten dus zelf bij aan de metingen.
Heel mooi van Testaankoop, maar dit is geen officiële test methode.
Je kan je de vraag stellen wie er geïnteresseerd is in een app die de netwerkdekking of netwerksnelheid meet. Dat doe je normaal enkel wanneer je problemen hebt toch ? Persoonlijk stel ik me immers nooit de vraag hoe goed het ontvangst is. Met mijn Proximus business abonnement heb ik namelijk (bijna) overal ontvangst.
De internet prestaties hangen soms af van het type telefoon of specifieker de antenne in de telefoon. Het is best mogelijk dat Telenet klanten gemiddeld een betere telefoon hebben dan Proximus of Base klanten.
Ook de locatie waar de test werd uitgevoerd speelt een rol. Het ontvangst in een kelder / parkeergarage is lager dan dat op straat. Als er meer Proximus of Base klanten testen uitvoerden in huis dan Telenet klanten dan geeft dat een verkeerd beeld.
Het kan ook altijd zijn dat het hele artikel gewoon reclame is voor https://www.independer.be/
BRON:
https://www.test-aankoop.be/hightech/telecom/nieuws/becover-resultaten-2022/streamen
Bij mij thuis heeft Proximus het beste signaal.
Bij mijn ouders thuis is het eerder Orange die het beste signaal geeft.
Voor Base moet je buiten staan om iets van ontvangst te hebben en dit zowel bij mijn ouders als bij mij thuis.
Ik wil dus maar zeggen het is sterk afhankelijk van waar je woont.
Waaw, Bloom heeft effectief fale news gevonden.
Vandaag stond er alweer een artikel op HLN. Toevallig weer een link naar Mijntelco.be
Het was 2 seconden werk om uit te zoeken dat Telenet toch niet de geodkoopste was voor vast internet & tv: (met mobiele telefoon hield ik geen rekening)