GOFEST 2023 – wat het beste tegen mega rayquaza – iemand ideetjes ?

Home Forums Pokémon GO GOFEST 2023 – wat het beste tegen mega rayquaza – iemand ideetjes ?

• Dit onderwerp bevat 4 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 maand geleden door Flora.
Weergave van 3 reactie threads
  • Auteur
      D.eigenaar
      Sleutelbeheerder

Wat zet je het beste in tegen (mega) Rayquaza ?

Op het internet wordt overal over ijs gesproken, maar mijn ijs pokemon zijn erg laag. ( rond de 3000 CP) :~

Zou ik dan niet beter draak of fairy pokemon inzetten ? daar heb ik er van over de 4000 cp :-/

Darcy
      Deelnemer
      • Weakness van dragon = ice
      • Weakness van Fly = ook ice

Je hebt dus gewoon (mega) ijs pokemon nodig.

Ice = 256% damage.
      Rock = 160% damage.
      Dragon = 160% damage.
      Fairy = 160% damage.

Niet te vergeten dat aanvallen die een Mega pokemon zijn type delen nog is een attack boost van 30% krijgen.

Mega Pokémon vergroten ook de aanvalskracht van alle andere Pokémon tijdens gevechten in Raid Battles met 10% maar geef me toch maar die 30% boost al hebben de meeste ijs Pokemon inderdaad een lager CP.

Ondanks al dat geboost heb je toch best een groep van 5 of 6 spelers omdat beest aan te kunnen.

goud11je
      Deelnemer

Samengevat ijs pokemon doen het meeste schade en dat wil je natuurlijk.

Mega Glalie is de ultieme keuze.Als je die niet hebt kan je wel voor Mega Abomasnow kiezen natuurlijk.

Mega Abomasnow kan ook maar die is a <b>Grass/Ice</b>
      Grass is niet handig tegen Dragon / Fly types, je hebt dan wel die ijs boost maar daar stopt het dan.

Mega Gardevoir of  Mega Diancie kunnen ook, maar ik verwacht dat iedereen ijs pokemon moves gaat gebruiken waardoor je eigenlijk niet veel gaat boosten.
      Als 1 van je vrienden Mega Diancie of Xerneas gebruikt zou het eventueel wel kunnen.

Andere pokemon die goed zijn:

• Mamoswine
      • Glaceon
      • Aurorus (net event van geweest he)
      • Articuno
      • Weavile
      • Galarian Darmanitan
      • Avalugg
      • Beartic
      • Mewtwo met Psycho Cut en Ice Beam
      • Jynx (al gaat die snel fainten)
      • Kyurem (al kan die niets doen als Rayquaza dragon moves heeft
      • Regice

Shadow pokemon zijn iets sneller dan gewone maar ik ga er van uit dat niet iedereen die zomaar heeft.

Stormy
      Deelnemer

Ik heb als reserve alle pokemon ijs , draak of fairy moves gegeven.

Als mijn hoofd team dan dood is kan ik een goede backup.

Flora
        Deelnemer

Heel goed topic, ik zat met dezelfde vraag :good:

Pokemon gaan in een gevecht niet dood, ze vallen flauw ( Fainten ) anders zou je achterblijven met allemaal Gengars :DD

Weergave van 3 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.