GO fest 2022 topic

Home Forums Pokémon GO GO fest 2022 topic

Weergave van 13 reactie threads
  • Auteur
      Stella
      Deelnemer

Alles wat je moet weten staat in het nieuwsbericht.
      Het nieuwsbericht is tekstueel en dat is zo gedaan om de laadtijd te sparen & batterij te sparen, je kan in het bericht ook opzoeken.

Wat heb je nodig om voorbereid te zijn op Pokémon Go fest 2022 ?

• Geld op je Paypal, google play of kredietkaart (voor het aankopen van het ticket en eventueel extra pokébals of raid passen)
      • Een VOLLE powerbank, 1 reserve oplaad kabel of gewoon meerdere opgeladen telefoons
      • Actieve friends op je account
      • Lucky eggs als je onder Level 40 zit, boven de lv 40 heeft dat minder zin
      • Star pieces zijn altijd een goed idee
      • Plaats in je Pokémon bag, al zal er vast wel een dubbel :candy
      • Een nieuwe batterij in je pokemon Go Plus of Poké Ball Plus
      • Een plek waar redelijk wat spelers naartoe gaan is handig
      • Een mondmasker (of meerdere), Covid neemt weer in kracht toe, in de stad zijn er mogelijk extra politiecontroles

Een goed voorbereide Ash Ketchum neemt ook het volgende mee:

• Drinken & eten + iets voor afval in te doen (vuilbak op straat zit snel vol)
      • Goedzittende kleding
      • Verbanddoos, iets om teken te verwijderen & wc-papier
      Stella
      Deelnemer

Voorbereiden van je pokémon bag & item bag:

Het vorige had je elders ook kunnen lezen, maar hier volgt mijn advies 🙂

Pokéball, Great ball & Ultra ball:

Ik ga er even van uit dat je meer raids doet dan vorig jaar omdat er minder echt exclusieve pokemon zijn. Daarom kan je totaal aantal ballen kan dus best rond de 1800 zitten.Hiermee hoor je toe te komen voor 2 dagen.

Als je vooral met Pokemon Go Plus of Poké Ball Plus speelt heb je vooral pokebal nodig.
      De Pokemon Go Plus of Poké Ball kan GEEN graet of ultra ball werpen.
      Hij gooit iets sneller pokebal, zo ongeveer om de 6 seconden maar er gaan ook een paar seconden verloren tussen het vangen van 2 pokémon. De Pokemon Go Plus of Poké Ball Plus moet ook om de 30 minuten geherconnecteerd worden, ook dat neemt tijd.

Pokémon bag

1500 plaats is voldoende, zaterdag na het event haal je er de slechte pokémon dan uit en heb je meteen genoeg ruimte voor zondag.

Berries:

Uiteraard is vooral de Razzberry nuttig, daar vang je namelijk de meeste pokémon mee.

Met een voorraad van ongeveer 500 razzberry (goud & gewone) kom je vast wel toe.

Omdat op een GO Fest de seizoenen snel wisselen zijn candy verdubbelaars ook nuttig.

De meeste pokemon hebben 150 candy nodig om te evolureren.

1 pokemon vangen met een verdubbelaar is dus 6 candy. Je hebt dus best minimaal 25 verdubbelaars voor 1 pokémon (150 delen door 6)

Als je een 4 tal nieuwe pokemon wil maken heb je er dus meer dan 100 nodig.

De grijze zijn beter, maar je hebt er ook minder van, reken ook dat niet elke verdubbelaar zal werken.

Persoonlijk heb ik er in mijn bag ongeveer 150 zitten. Meer is natuurlijk beter, maar verdubbelaars zijn zeldzaam.

Lucky Eggs & Star Pieces:

Deze duren beiden 30 min.

Als je er van uit gaat dat je 4 uur speelt per dag kan je maximaal het volgende inzetten:

• Lucky Eggs – 8 zaterdag + 8 zondag
      • Star Pieces – 8 zaterdag + 8 zondag

4 uur per dag is naar mijn mening meer dan genoeg voor een Go Fest of zelfs community day.

Stella
      Deelnemer

Test post update????

Bloom
      Sleutelbeheerder

Je moet gewoon je browser vernieuwen. 😉

Ik neem je forum onderwerp op in mijn nieuwsbericht voor GO.

goud11je
      Deelnemer

Dus ongeveer hetzelfde als vorig jaar…

Maar zoals je aangeeft is er weinig te vangen. Dag 1 vind ik nog het best met de Raids.

Vorig jaar waren er zelfs meer pokemon in Raids.

Flora
      Deelnemer

Ik denk dat ik 4 uur ga spelen in juni.

Dat is niet veel, maar met een paar raids haal je het er zo uit!

Axew heb ik nog niet in de dex, maar de rest boeit me niet.

layla
      Deelnemer

Een hele maand weinig berichten, maar het is GO fest en de site staat vol :XD

Stormy
        Deelnemer

Ja, maar toch maar enkele topics.

Stella
      Deelnemer

Gofest drukte zaterdag op bekende pokemon plaatsen: (buiten mijn groepje van 6)

‘S morgens aan de koekoek in Asse:
      – 4 spelers
      De middle op onware maar hier zitten 10 pokemon per pokestop. Net wat je nodig hebt bij een event…

Warandepark / Koninklijk Park:
      (Namiddag): redelijk druk. Veel spelers binnen en buiten het park.
      Schatting 50 tal spelers in het park alleen al.

Van horen zeggen:
      Colomapark Sint-Pieters-Leeuw
      – 5 spelers + rondrijdend goepje van 7 voor raids.

D.eigenaar
        Sleutelbeheerder

Liedekerke Kapel Ommegang 1

In de voormiddag moet het druk geweest zijn, er stond een nog auto op het gras in de namiddag.

Zelf was ik er maar 2 uurtjes in de namiddag, vooral om te kijken hoe druk het was :fluiten2

In de namiddag waren de meeste spelers al vertrokken, toch waren er constant gemiddeld 4 spelers + 3 autos (6 spelers) van het lokaal pokeclubje die aan het raidhunten waren.

Met de regen van vandaag verwacht ik er niemand, al zal het lokaal pokeclubje vast wel aan het hunten zijn.

Nihilego is nu ook niet zo speciaal.

Mava
          Deelnemer

@Stella & D.eigenaar

Waar verplaatsen jullie je tijdens het evenement?

Dat neemt toch alleen maar tijd in beslag?

D.eigenaar
            Sleutelbeheerder

ik zat gewoon thuis maar wou wel even kijken of pokemon GO nog leeft en ging dus naar 1 van de beste plekken in de buurt.

D.eigenaar
      Sleutelbeheerder

Nihilego was de niet aangekondigde bonus op dag van het event.

Deze deed zich voor als legendarische raid, maar was het eigenlijk niet. Dit was meer een 4-sterren raid dan een legendarische raid.

Je kon hem aan met 2 level 40 accounts en 1 level 32 account met tussen de 60 seconden over.

Tegen het einde van het event hadden de meeste friends geen zin meer in een remote raid. Er stonden ook geen remote raid deals in de shop.

Mensen met een ticket hadden ook op de 2de dag 9 gratis raid pass.

Met een verdubbelaar & de vrijgespeelde dubbel :candy van het event kon je 108 :candy verzamelen.

Voor de max CP van 3949 te bereiken (IV stats zonder XL candy) heb je zoals bij de meeste legendarische pokemon 220 :candy nodig. Dit kan je dus niet gratis bekomen maar je bent toch meteen al een aardig stuk op weg,

Mava
        Deelnemer

Klopt niet helemaal.

Een legendarische pokemon tot max cp zetten (geen rekening houdend met XL candy) kost altijd:

• 245 :candy
        • 225 000 stardust

Maar als de Pokemon weather booster was kost het minder candy & stardust.

EDIT:

Wanneer je een raid doet krijg je ook rare candy.

Gemiddeld is dit een 3 tal per raid, al moet je hier genoeg spelers voor hebben.

Dat wil dus zeggen nog eens 27 candy en dan ben je er echt bijna.

goud11je
      Deelnemer

Sorry om het te zeggen Stella’s tekst staat vol schrijffouten.

Ook net iets te veel gekopieerd van vorig jaar.

Covid komaan zeg… :negative:

Stella
        Deelnemer

Ik kon de tekst niet meer zien na eerste upload. Ik heb hem dus ook niet kunnen nalezen of aanpassen.

goud11je
      Deelnemer

Los daarvan vraag ik me verder wel af of een betalend ticket wel nodig was.

Spelers zonder ticket konden de raids ook doen en op een paar pokemon na was er weinig verschil tussen betalend en gratis spelen.

Zaterdag heb ik 5 uur gespeeld en zondag nog eens 6 uur.

Ik deel hier ook graag wat ik uitgaf aan het event:

• Het ticket
      • 44 euro aan raid pass + pokebal. ( ik heb de Pokemon GO plus gebruikt tijdens het raid zoeken)
        Bloom
        Sleutelbeheerder

Niantic heeft dus goed verdient aan jou !

€43,99 Dat zijn 5200 pokécoins, daarmee doe je al heel wat. Wel goed dat je dit meedeelt, hier kunnen we van leren !

• 1 raid pass is maar 100 pokécoins
        • 3 remote raid passes zijn 300 pokécoins
        • 200 pokéball = 800 pokécoins, maar pokéball krijg je ook van stops dus zoveel zou je er niet mogen kopen.

Puur theoretische analyse voor toekomstige pokémon events:

Als je alleen raidpass had gekocht kom je uit op 52 passes, dat is 25 per dag.

1 raid = max 300 seconden -> max 5 minuten (zonder wachttijd voor vrienden enz)
        Voor het gemak rekenen we dat een raid dus 5 minuten duurt.

25 passen per dag = minstens 125 minuten aan raids. ~2 uur aan raids

in praktijk dus meer dan 2 uur aan raids en mits 4 uur spelen mogelijk is, is dit een heel realistisch getal voor een raidhunter.

Er even van uit gaan dat je minimum 3 candy per pokémon krijgt en 1 dag speelt

Dus met 25 passen en 3 :candy per pokémon geeft een totaal van amper 75 :candy per dag.

Gelukkig krijg je ook Rare Candies !
        Met 75 :candy kan je namelijk niet zoveel uppen.

Stella
          Deelnemer

Maar ze deden dubbel candy + met 3 rare candy per pokemon zit je op 225 candy na 1 dag.

Stella
        Deelnemer

@goud11je
        Je was dus slecht voorbereid. Pokebal kopen is geld weggooien

Darcy
        Deelnemer

Goud11je schreef:

Dus ongeveer hetzelfde als vorig jaar…

Maar zoals je aangeeft is er weinig te vangen. Dag 1 vind ik nog het best met de Raids.

Vorig jaar waren er zelfs meer pokemon in Raids.

Wat ben ik blij dat er niet zoveel te vangen viel in deze GO fest.

Het kost nu al 44 euro :XP

Ik heb ongeveer 4000 pokemon coins uitgegeven en dat alleen aan remote raids. Dag 2 zat ik thuis met de kinderen.

Dag 1 zaten de kinderen bij mijn ouders en had ik dus tijd om te pokehunten :modderkieken

Speeltijd:

• Zaterdag 4 uur. (Eerste reeks)
        • Zondag heel de dag online maar niet constant mee bezig.
          Stormy
          Deelnemer

Het kost nu al 44 euro schreef ze :lol :lol :XD :XP

Stormy
      Deelnemer

Alleen de Torkoal + Tropius + unown gevangen op dag 1

De andere pokemon had ik reeds.

Dag 2 heb ik het ultra beast gedaan maar heel beperkt.

Ik heb míjn woning ook niet verlaten al moet ik toegeven dat ik 2 Gyms kan zien en een pokestop in / naast  de tuin heb

layla
      Deelnemer

Elke raid kost geld.

Zolang je niet elke maand 25 passen gebruikt is er geen probleem.

Vermoedelijk doe je na GO fest ook even geen raids meer.

Winter
      Deelnemer

44 euro is veel geld, als je het ticket mee rekend heb je de prijs van een nieuwe game.

Op de meeste games speel je meer dan 2 dagen.

Weergave van 13 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.