GO fest 2021

Home Forums Pokémon GO GO fest 2021

Weergave van 10 reactie threads
  • Auteur
      Stella
      Deelnemer

Link naar nieuwsbericht : http://www.hobbygamers.be/pokemon_go_fest_2021

Alles wat je moet weten staat in het nieuwsbericht.
      Het nieuwsbericht is tekstueel en dat is zo gedaan om de laadtijd te sparen & batterij te sparen, je kan in het bericht ook opzoeken.

Wat heb je nodig om voorbereid te zijn op Pokémon Go fest 2021 ?

• Geld op je Paypal, google play of kredietkaart (voor het aankopen van het ticket en eventueel extra pokébals of raid passen)
      • Een VOLLE powerbank, 1 reserve oplaad kabel of gewoon meerdere opgeladen telefoons
      • Actieve friends op je account
      • Lucky eggs als je onder Level 40 zit, boven de lv 40 heeft dat minder zin
      • Star pieces zijn altijd een goed idee
      • Plaats in je Pokémon bag
      • Een niewe batterij in je pokemon Go Plus of Poké Ball Plus
      • Een plek waar redelijk wat spelers naartoe gaan is handig
      • Een mondmasker (of meerdere), Covid neemt weer in kracht toe, in de stad zijn er mogelijk extra politiecontroles

Een goed voorbereide Ash Ketchum neemt ook het volgende mee:

• Drinken & eten + iets voor afval in te doen (vuilbak op straat zit snel vol)
      • Goedzittende kleding
      • Verbanddoos, iets om teken te verwijderen & wc-papier
      Stella
      Deelnemer

Voorbereiden van je pokémon bag & item bag:

Het vorige had je elders ook kunnen lezen, maar hier volgt mijn advies 🙂

Pokéball, Great ball & Ultra ball:

Ik ga er even van uit dat je zondag raids doet en dus bijna geen pokébal zal nodig hebben.

Wanneer je 4 uur speelt en je vangt om de 10 seconden een pokemon dan kom je uit op 1440 ballen.
      Je totaal aantal ballen kan dus best rond de 1500 zitten.
      Dan kom je zeker toe, want om de 10 seconden een pokémon vangen is echt snel. Je wil namelijk niet elke pokémon en soms kijk je toch eens in je pokémon bag om de stats na te gaan enz.

Als je vooral met Pokemon Go Plus of Poké Ball Plus speelt heb je vooral pokebal nodig.
      De Pokemon Go Plus of Poké Ball kan GEEN graet of ultra ball werpen.
      Hij gooit iets sneller pokebal, zo ongeveer om de 6 seconden maar er gaan ook een paar seconden verloren tussen het vangen van 2 pokémon. De Pokemon Go Plus of Poké Ball Plus moet ook om de 30 minuten geherconnecteerd worden, ook dat neemt tijd.

Vandaar dat het een goed idee is om 1500 pokéball te verzamelen verder vul je je bag dan aan met een 100 tal Ultraball voor de pokémon die je zonder Pokemon Go Plus of Poké Ball Plus vangt.

Pokémon bag

1500 plaats is voldoende, zaterdag na het event haal je er de slachte pokémon dan uit en heb je meteen genoeg ruimte voor zondag.

Berries:

Uiteraard is vooral de Razzberry nuttig, daar vang je namelijk de meeste pokémon mee.

Met een voorraad van ongeveer 500 razzberry (goud & gewone) kom je vast wel toe.

Lucky Eggs & Star Pieces:

Deze duren beiden 30 min.

Als je er van uit gaat dat je 4 uur speelt per dag kan je maximaal het volgende inzetten:

• Lucky Eggs – 8 zaterdag + 8 zondag
      • Star Pieces – 8 zaterdag + 8 zondag

Maar als je een beetje zuinig wil zijn neem je beter het volgende:

• Lucky Eggs – 8 zondag want een raid gevecht brengt zo veel meer op dat een pokémon vangen
      • Star Pieces – 8 zaterdag raids geven veel minder stardust dan het vangen van pokémon

goud11je
      Deelnemer

Goed advies, ik ben nu bezig met de voorbereidingen :good:

w&k
      Deelnemer

De voorbereiding is zo goed als klaar.  :cheerleader
      Heb ongeveer 1700 pokéballen maar heb slechts 300 berry’s.

Hopelijk valt het weer mee want ik ben niet van plan om met een rubberen bootje pokémon te gaan vangen  :modderkieken

Tot nu toe zegt het KMI dat het niet gaat regenen.

Flora
        Deelnemer

Zaterdag kan je eigenlijk prima van thuis doen. Maar ik ga toch naar het park, dan weet ik meteen of er zondag genoeg mensen zijn voor Raids.

Je hebt toch ongeveer 6 of 7 gsm’s nodig per 5 sterraid.

Muza
        Deelnemer

Of bij regen gewoon boven op een dak gaan zitten dicht bij een pokestop. Het duurt toch uren voor ze je komen halen  :fluiten

Flora
      Deelnemer

Iemand is de healing items voor zondag vergeten  :scratch:

Ik heb 300 max revives voorzien & 100 max potions

Verder ontbreekt er bij de voorbereiding ook nog:

Ze zijn nog op voorraad bij alibaba: Link naar alibaba.com

goud11je
        Deelnemer

Je hebt hem niet nodig vandaag, stralend weer!!

Maar ik had ook niet Lapras gekozen bij water overlast.

Als water trainer weet ik maar al te best dat Lapras niet goed is bij stroming.

Ik zie het bericht in de krant al wel: “verschillende Pokémon trainers vermist nadat ze gingen varen met Lapras”  :p

Muza
          Deelnemer

Opgelet grapje:

Als kapitein weet ik maar al te best dat Pokémon vangen met een rubber bootje geen goed idee is op het droge.

Ik zie het bericht in de krant al wel: “verschillende Pokémon trainers vast in rubber bootje op weide”  :p

w&k
      Deelnemer

Hahahaha  :lol
      Bedankt voor de tip Flora.  :XD

goud11je
      Deelnemer

Zaterdag vindt ik teleurstellend, toch voor een event. Maar hij kost maar 5 €.

Een beetje jammer ook dat er in de shop geen speciale pakketten zijn.

Ik doe vooral mee voor de opdracht en de raids op zondag.

D.eigenaar
        Sleutelbeheerder

Ja, inderdaad geen speciale paketten 🙁

D.eigenaar
      Sleutelbeheerder

Uiteindelijk ongeveer 500 pokemon gevangen op 1 dag.
      Maar ik heb wel een oud account en dus niet alles nodig.

Stormy
      Deelnemer

Handige site voor Pokémon go friend codes: https://pokemongo.gishan.net/friends/codes/

Kan ook via Facebook: https://www.facebook.com/groups/2454481971448665

D.eigenaar
      Sleutelbeheerder

zowel op dag 1 als 2 veel minder personen dan vorig jaar.

Ik heb wel enkel in de namiddag gespeeld en met wat behulp van internet heb ik toch veel raids kunnen doen.

“300 max revives voorzien & 100 max potions” was ruim voldoende, daar doe je volgens mij zelfs 8 uur raids mee.

Stella
      Deelnemer

Ik had niet de indruk dat het mínder druk was dan vorig jaar.
      Maar wel weinig groepjes spelers je moet echt aan verschillende mensen vragen of ze mee wilden doen.

Vermoedelijk zit het slechtere weer in juli + Covid daar voor iets tussen. 😥
      Voor het event eigenlijk weinig gepokemond, normaal kom je dan al mensen tegen waardoor het niet allemaal nieuwe gezichten zijn.

Mijn speelgegevens:
      Van 9u45 (=toegenomen op de beste pokemon locatie) tot 16 uur (= batterij plat)
      Raid pass: ongeveer 30 verbruikt
      Remote raid: 8 gratis + 3 gratis uit shop + 9 gekocht.
      In het wild gevangen pokemon op dag 2, max 10 ofzo.

Weergave van 10 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.