Geheugen voor Gigabyte Technology Co. Ltd. H310M S2H (U3E1) GEZOCHT

Home Forums Computer sub Geheugen voor Gigabyte Technology Co. Ltd. H310M S2H (U3E1) GEZOCHT

Weergave van 1 reactie thread
  • Auteur
      Bloom
      Sleutelbeheerder

Ik ben op zoek naar nieuwe RAM latjes voor mijn pc onder de TV. (voor afspelen films & opnemen programma’s enz)

Ik heb nu maar 8 GB en hij voelt redelijk traag aan.

ik heb een Elgato USB die beelden in HD kan opnemen (dus geen 4 K), maar die zit niet permanent in de pc.

Specs: (via speccy)

Operating System
      Windows 10 Pro 64-bit
      CPU
      Intel Core i7 8086K @ 4.00GHz 48 °C
      Coffee Lake 14nm Technology
      RAM
      8,00GB Single-Channel Unknown @ 1330MHz (16-18-18-35)
      Motherboard
      Gigabyte Technology Co. Ltd. H310M S2H (U3E1) 34 °C
      Graphics
      W1943 (1360×768@60Hz)
      Intel UHD Graphics 630 (Gigabyte)Storage
      223GB Western Digital WDC WDS240G2G0A-00JH30 (SATA (SSD)) 32 °C
      465GB Crucial CT500MX500SSD1 (SATA (SSD))
      Optical Drives
      Blu-Ray BD drive – LG BH16NS55
      Audio
      Realtek High Definition Audio

Stella
      Deelnemer

Bekijk die temperaturen eens:

Intel Core i7 8086K @ 4.00GHz 48 °C ??  dat is veel wanneer de pc niets aan het doen is.

Gigabyte Technology Co. Ltd. H310M S2H (U3E1) 34 °C – dat kan, maar is toch ook aan de hoge kant.

Ik zou het stof eens uit de kast zuigen / blazen. Dan krijg je vast lagere temperaturen.

Voor de Intel Core i7 8086K @ 4.00GHz zou je rond de 36°c moeten zitten. Tenzij het erg warm is in je living natuurlijk.

Je RAM wordt niet goed herkend, maar dat kan aan de software liggen:

8,00GB Single-Channel Unknown @ 1330MHz (16-18-18-35)

Kijk eens wat je krijgt als je Ctrl + Alt + Delete doet en dan naar prestaties -> RAM gaat.

Je Ram zou het volgende moeten weergeven:

• met 1 RAM lat = Single-Channel tussen 2133 en 2666 MHz
      • met 2 RAM latten = Dual-Channel tussen 1066 en 1333MHz (altijd de helft van met 1 lat)

Als je nieuwe RAM koopt moet je dus DDR4 tussen de 2133 en 2666 MHz kopen, snellere latjes zal je pc niet herkennen.

Link naar de handleidingen van je Moederbord: https://www.gigabyte.com/Motherboard/H310M-S2H-rev-10/support#support-doc

Voor de leden die zich afvragen hoe ik dit allemaal weet ?

Veel te veel Techtime gekeken 🙂  https://www.youtube.com/c/TechtimeNL

D.eigenaar
        Sleutelbeheerder

https://www.youtube.com/c/TechtimeNL

Die gast heeft een heel irritant stemmetje.

D.eigenaar
        Sleutelbeheerder

Mogelijk is de MHz van je RAM niet goed ingesteld en dan denk ik meteen aan XMP.

XMP profile staat misschien uit of op manueel, probeer dat aan te zetten

https://be.hardware.info/artikel/8477/9/alles-wat-je-moet-weten-over-werkgeheugen-xmp-en-compabiliteit

Het is ook mogelijk om RAM op een lagere snelheid te laten werken. Dit kan in het verleden vergeten zijn of kan gewijzigd zijn door een reset.

OF

Je hebt een RAM lat gemonteerd die niet wordt ondersteund door je moederbord. Mogelijk een RAM lat die normaal hoger dan 2666 MHz werkt. Het moederbord kan er niet goed mee overweg en neemt maar een snelheid. Maar dan zou je computer altijd al trager geweest zijn.

OF

De RAM lat is defect, dit is wel heel zeldzaam want RAM gaat zelden stuk.

2de hint:
        Installeer de juiste drivers van je moederbord. Wanneer Windows niet de juiste drivers heeft kan speccy niet goed detecteren welke hardware in je computer zit.

Dit kan een oorzaak zijn van de missende 3 MHz, een software fout

Bloom
          Sleutelbeheerder

Ik had nog 2 latjes van 8 Gb liggen (Kinston) nu draait hij aan 16,00GB Dual-Channel Unknown @ 1330MHz.

In de BIOS staat hij op auto & 2666 MHz

Met deze RAM gaat het al veel vlotter !!!

Weergave van 1 reactie thread
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.