Computer start op en gaat uit

Home Forums Computer sub Computer start op en gaat uit

Weergave van 6 reactie threads
  • Auteur
      CleoPetra
      Deelnemer

Er is niets gewijzigd aan mijn computer. Wanneer ik hem inschakel gaat hij meteen weer uit.

Het scherm blijft zwart :scratch:

Mijn computerkennis is basic.
      Ik heb hem zo in de computerwinkel gekocht.
      Het bonnetje heb ik nog, 4 december 2019 met 2 jaar garantie :jammer:

Op het doosje staat Asrock Fatal1ty B450 Gaming K4 en ik herinner me dat er een Ryzen 5 in zit maar verder weet ik niet.

Windows gaf aan dat ik niet kon upgraden naar Windows 11.

Is dat nog de moeite om laten te maken ? of koop ik beter een nieuwe computer ?

Maar in 2021 is de Videokaart nog wel vervangen door een Sapphire Pulse Radeon RX 6600. Ik heb daar toen €605 voor betaald (installatie inbegrepen), die is nog in garantie :XP

Bloom
      Sleutelbeheerder

Als ze in de computerwinkel je Radeon RX 6600 in een nieuwe computer willen zetten dan zou ik voor een nieuwe computer gaan.

De RX6600 is nu nieuw nog 350 euro waard. Dat is nog veel geld.

Tecna
      Deelnemer

Dat gedrag komt het vaakste voor bij slechte RAM. Aangezien dat niet kan vrees ik dat het moederbordje defect is.

Een alternatief is dat de voeding defect is. Maar meestal doet een defecte voeding helemaal niets meer.

Persoonlijk zou ik dit laten repareren. Windows 11 is pas binnen 3 jaar verplicht. Op 3 jaar kan er nog veel veranderen.

Alexia
      Deelnemer

Fijn om te lezen dat niet iedereen goed is met computers. Ik ken er ook niet zoveel van.

Die Windows 11 melding is inderdaad vervelend.

Ok zóu dat ook zeker meldden bij de computer winkel.

Stella
      Deelnemer

Als de voeding goed is.

Ik zou voorstellen om moederbord + CPU (=processor) te vervangen.

Vervangen:

– moederbord

– processor

AM4 processors die kunnen werken met Windows 11 bestaan en dan ben je weer voor een aantal jaren verder. Alle andere onderdelen in je computer kunnen blijven zitten waardoor het toch goedkoper is dan een nieuwe.

Maar let op, dit moet je vragen, niet elke computer reparateur is instaat dit te doen.

CleoPetra
      Deelnemer

De voeding en het moederbord waren defect.

Het bleek een slecht contact in de dikke aansluiting op het moederbord. Daar was het ook zwart verbrand.

CleoPetra
      Deelnemer

Dit topic mag dicht.

We hebben de pc toch maar laten maken. Het bleek toch nog een  pak goedkoper dan een nieuwe.
      Voor het moederbordje en de voeding hebben we 250 euro betaald.

De nieuwe voeding is een be quiet! Pure Power 11 500W en hij is ook echt veel stiller dan de oude

Bij een nieuwe computer moesten we 75 euro betalen bovenop de prijs van de computer om alle gegevens & videokaart over te zetten.

Weergave van 6 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.