do. mei 19th, 2022

Reageer op: Intel versie 8 + Spectre en Meltdown.

Home Forums Computer sub Intel versie 8 + Spectre en Meltdown. Reageer op: Intel versie 8 + Spectre en Meltdown.

goud11je
Deelnemer

“Dus grafische toepassingen (zoals runescape spelen & het tijdrovende renderen van 4K-video’s) zullen heel wat vlotter lopen door de extra cores.”

Dat gedoe met Runescape klopt helemaal niet en dat van die cores vind ik maar raar.

Ik heb een Intel Core i7 3770, die is van 2013.
Die heeft 4 cores & 8 Threads – Processor Base Frequency 3.40 GHz, Max Turbo Frequency 3.90 GHz
In 2018 zit ik dus al 5 generaties achter, mijn pc is dus 4 jaar oud. (5 jaar bij het uitkomen van generatie 8)

Ik heb helemaal geen nood aan die 2 extra cores, ik speel Runescape High detail (zonder videokaart), de processor is maar ~30% belast…
Het idee dat alles veel soepeler loopt op een processor met 2 cores meer lijkt me dus wat overdreven. Ik heb nu ook al weinig lag.

Ik denk dat het advies moet zijn: als je een computer koopt voor online games die niet veel vereisen of voor het surfen op het net, koop dan een pc met een goede processor maar steek GEEN geld in een grafische kaart.