do. mei 19th, 2022

Reageer op: Is dit een goede laptop ? – OMEN by HP 15-ax299nb

Home Forums Computer sub Is dit een goede laptop ? – OMEN by HP 15-ax299nb Reageer op: Is dit een goede laptop ? – OMEN by HP 15-ax299nb

Bloom
Sleutelbeheerder

@Hera:

Vroeger vond ik het belangrijk dat mijn laptop vooral mobiel was, tegenwoordig mag hij al wat meer kunnen. De Samtphone heeft alle eenvoudige taken overgenomen. Bovendien is mijn vaste computer 7 jaar oud en dus ook niet zo snel meer.

Dit is een andere manier van gebruik, eigenlijk zoek je nu naar een desktop vervanger.

Wel jammer van je huidige laptop dan. Zo oud is die eigenlijk niet.

Het traagste component in je huidige laptop lijkt de processor.
Met 1.6 Ghz basis frequentie kom je vrees ik niet zo ver.

@Toxi
De processor van haar laptop lijkt me nogal traag.
Dat los je niet op met een herinstallatie.

tegenwoordig mag hij al wat meer kunnen

Het is maar net wat je wilt dat het doet. Daar gaat het natuurlijk om.

De toetsen van mijn huidige laptop blokkeren af en hij is ongelofelijk traag geworden.

Dit valt op te lossen met een volledige herinstallatie als schijfopruiming, -defragmentatie niet voldoende is. En wat bedoel je me de toetsen blokkeren? Valt op te lossen met een nieuw toetsenbord. Scheelt je een hoop geld als je het repareert ipv nieuw koopt

Om te testen of het werkelijk het toetsenbord van de laptop is kan je er een extern toetsenbord op aansluiten en kijken of daar alles werkt.

Een schijfopruiming & defragmentatie zou ik zeker doen !
Dit wint zeker wat snelheid maar ik zou er geen wonderen van verwachten.

Bij een herinstallatie / Reset naar fabrieksinstellingen moet je al je gegevens van de computer halen & zorgen dat je de installatie cd’s hebt van alle programma’s (of een USB met de Setup’s ofzo)