Home › Forums › Teksten, Projecten & Ontwerp › The Bibites – test resultaten › Reageer op: The Bibites – test resultaten
Instellingen van de simulatie waarmee de computers werden getest:
Ik gebruikte het settings bestand van Bloom met als enige aanpassing “Helpful Initial Connections” plaatste ik op 4. Dit zou sneller tot resultaat moeten leiden dan de standaard instelling.
Verder drukte ik gewoon op start en liet de simulatie 4 uur lopen.
De simulatie werd gedaan met The Bibites 0.4.2.
Download wereld file Start van de simulatie
Resultaat van de simulatie:
Na 1 uur simuleren had ik nog geen stabiele populatie. De beestjes leefden lang, maar ze produceerden onvoldoende eitjes om voldoende nieuwe beestjes te verkrijgen.
Na 2 uur simuleren nu liepen er beestjes rond van de 2de en 3de generatie, sommige hadden ook een andere kleur van oogjes. Nog steeds geen stabiele hoeveelheid, maar wel reeds verschillende soorten / generaties van beestjes.
Na 3 uur simulatie nu liepen er beestjes rond van de 1ste,2de,3de en 4de generatie. Er zijn ook meer beetjes te vinden dan vroeger, dit toont aan dat ze voldoende lang leven en voldoende eitjes leggen om een stabiele hoeveelheid beestjes te behouden. Vooral generatie 3 en 4 zijn in de meerderheid.
Na een simulatie van 4 uur werd het interessant, de beestjes zijn in aantal verdubbeld ten opzichte van 2 uur simuleren. Dit duid op een stabiele populatie, met meer beestjes dan origineel ingesteld. Generatie 5 is in de meerderheid, ook zijn er nog beestjes van generatie 4 aanwezig, er zijn ook reeds een paar beestjes van generatie 6 te vinden.
Na een simulatie van 5 uur, generatie 7 dient zich aan en het aantal beestjes blijft toenemen.
Hoofdstuk Review van The Bibites 0.4.2
Deze simulatiesoftware is nog lang niet afgewerkt, er is vermoedelijk nog een 5 tal jaar werk aan om het beter te maken.
Positieve punten: | Negatieve punten: |
– Er wordt nog aan het programma gewerkt | – Stelt grafisch niet veel voor |
– Een trage computer is geen probleem |
– Je kan het niet sneller laten werken |
– Is heel stabiel en crasht zelden | – Te weinig documentatie |
– Gratis | – Moeilijk te verstaan programma |
– Je kan zelf spelen met de Bibites (doden, eten geven, eitjes laten leggen) |
– Je kan de simulatie parameters niet aanpassen eens de simulatie gestart is |
– Je kan instellingen, wereldbestanden & Bibit files opslaan en uitwisselen met andere gebruikers |
– Bestanden worden in AppData opgeslaan en niet in documenten |
– Geen installatie nodig |
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
Dit is een test opstelling, dit topic is nog niet afgewerkt !