Home › Forums › Pokémon GO › GO fest 2022 topic › Reageer op: GO fest 2022 topic
Voorbereiden van je pokémon bag & item bag:
Het vorige had je elders ook kunnen lezen, maar hier volgt mijn advies 🙂
Pokéball, Great ball & Ultra ball:
Ik ga er even van uit dat je meer raids doet dan vorig jaar omdat er minder echt exclusieve pokemon zijn. Daarom kan je totaal aantal ballen kan dus best rond de 1800 zitten.Hiermee hoor je toe te komen voor 2 dagen.
Als je vooral met Pokemon Go Plus of Poké Ball Plus speelt heb je vooral pokebal nodig.
De Pokemon Go Plus of Poké Ball kan GEEN graet of ultra ball werpen.
Hij gooit iets sneller pokebal, zo ongeveer om de 6 seconden maar er gaan ook een paar seconden verloren tussen het vangen van 2 pokémon. De Pokemon Go Plus of Poké Ball Plus moet ook om de 30 minuten geherconnecteerd worden, ook dat neemt tijd.
Pokémon bag
1500 plaats is voldoende, zaterdag na het event haal je er de slechte pokémon dan uit en heb je meteen genoeg ruimte voor zondag.
Berries:
Uiteraard is vooral de Razzberry nuttig, daar vang je namelijk de meeste pokémon mee.
Met een voorraad van ongeveer 500 razzberry (goud & gewone) kom je vast wel toe.
Omdat op een GO Fest de seizoenen snel wisselen zijn candy verdubbelaars ook nuttig.
De meeste pokemon hebben 150 candy nodig om te evolureren.
1 pokemon vangen met een verdubbelaar is dus 6 candy. Je hebt dus best minimaal 25 verdubbelaars voor 1 pokémon (150 delen door 6)
Als je een 4 tal nieuwe pokemon wil maken heb je er dus meer dan 100 nodig.
De grijze zijn beter, maar je hebt er ook minder van, reken ook dat niet elke verdubbelaar zal werken.
Persoonlijk heb ik er in mijn bag ongeveer 150 zitten. Meer is natuurlijk beter, maar verdubbelaars zijn zeldzaam.
Lucky Eggs & Star Pieces:
Deze duren beiden 30 min.
Als je er van uit gaat dat je 4 uur speelt per dag kan je maximaal het volgende inzetten:
- Lucky Eggs – 8 zaterdag + 8 zondag
- Star Pieces – 8 zaterdag + 8 zondag
4 uur per dag is naar mijn mening meer dan genoeg voor een Go Fest of zelfs community day.