Wat zijn de Campfire groepen ?
Groepen zijn speciale ruimtes binnen Campfire die kunnen worden gemaakt om spelers bij elkaar te brengen!
- Je kan groepen in uw regio bekijken en er lid van worden door omlaag te scrollen naar het gedeelte ‘Groepen in de buurt’ in het activiteitencentrum voor elke game waarin Campfire beschikbaar is.
- Je kan ook actieve groepen in de buurt op de kaart zien.
Dit is dus hetzelfde als Pokémon GO groepen op Whats’app, Facebook of zelfs Hobbygamers (alleen doen wij meer dan alleen Pokémon GO)
Maar Campfire heeft wel enkele beperkingen die What’s app & co niet hebben.
- NADEEL: Zo kan je er geen (of moeilijker) Pokémon nieuws delen.
- VOORDEEL: Het voordeel is wel dat je er sneller spelers mee aantrekt !
Een andere gebruiker uitnodigen om lid te worden van een groep:
Tik op de knop “Uitnodigen” bovenaan het scherm van een groep.
Zoek naar een vriend en nodig hem uit je vriendenlijst uit door op het vinkje naast zijn naam te tikken en op de knop “uitnodigen”, of kopieer de link en plak hem in een conversatie op Campfire of op een externe app.
Een groep maken:
- Tik op het pictogram Groepen, het derde pictogram op de onderste navigatiebalk.
- Tik op de knop “+” bovenaan uw scherm.
- Upload een foto.
- Maak een groepsnaam aan.
- Voer een thuisbasis in. (GEEN PRIVE ADRES !!!)
Wanneer je een Groepslocatie kiest, wil je jezelf misschien een paar vragen stellen:
- Is dit een geweldige plek om op verkenning te gaan?
- Is dit een geweldige plek om sociaal te zijn met anderen?
- Voeg nooit privéwoningen toe als Groepslocatie !!!!!!!!!!!!
De Meetup-tool van Campfire gebruiken
Wanneer een samenkomst (evenement) wilt organiseren met je vrienden in je lokale gemeenschap. (locale raid groep ofzo)
- Om een Meetup te maken, navigeer je naar de pagina van je Groep, tik je op ‘Meetups’ en selecteer je ‘Meetup maken’.
- U wordt vervolgens gevraagd om te selecteren wanneer uw bijeenkomst zal plaatsvinden.
- U kunt op een van de vooraf geselecteerde opties tikken, zoals ‘over 1 uur’, ‘over 30 minuten’ of uw eigen aangepaste tijd invoeren.Voer vervolgens een naam in voor uw Meetup, zoals
- ‘Community Day Raid Train’ of ‘Central Park afternoon walk’. Kies iets leuks en informatiefs dat de aandacht van de kijkers zal trekken.Voeg een beschrijving toe aan de Meetupt om communityleden te informeren over belangrijke details, zoals:
- Een herkenningspunt om naar uit te kijken
- Welke kleding te dragen
- Een agenda of schema
- Leeftijdseisen -> dat kan dus hé
- Of het evenement openstaat voor nieuwkomers
- Als het evenement virtueel is, noteer dat dan in de beschrijving.
- Voeg ten slotte een locatie toe voor uw Meetup.
Bij het selecteren van een Meetup-locatie, wil je jezelf misschien een paar vragen stellen:
- Is dit een geweldige plek om te verkennen?
- Is er (ingame) genoeg te doen op deze locatie ?
- Is dit een geweldige plek om te sporten?
- Is dit een geweldige plek om sociaal te zijn met anderen?
Zodra je de Meetup hebt gemaakt, zie je een nieuwe kaart in het Meetups-kanaal met alle details over het aanstaande evenement. Het Meetups-kanaal wordt de thuisbasis voor alle Meetups binnen de groep, zodat de leden gemakkelijk toekomstige evenementen kunnen vinden en erop kunnen reageren.
Als u een Meetup ziet die mogelijk in strijd is met onze Spelersrichtlijnen, getuige bent van schendingen van de Niantic Live Events Gedragscode of andere problemen ondervindt tijdens een Meetup, meld dit dan voor verdere beoordeling.
LET OP: Voeg geen privégegevens zoals persoonlijke telefoonnummers, thuis adres toe aan de Meetup-beschrijving. (tenzij iedereen je mag bellen ? maar dat zal wel niet )
LET OP: Alleen de orginele eigenaar van een shared account mag een Campfire account aanmaken, anders loopt het mis !!!!!